۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۲۲۸۰۸
دبیر ستاد امربه معروف خوزستان:

انقلاب اسلامی مرهون تلاش ها و ایستادگی های ملت ماست

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان، اظهارداشت: زنانی که در طول مبارزات انقلاب مورد هجمه رژیم ستم شاهی قرار گرفتند عموماً وجهه و سبقه مذهبی داشتند، و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز زنانی که تقید مذهبی آنان بیشتر بود ارادتشان نسبت به نظام اسلامی نیز بیشتر شد.
سردار حسن شاهوار پور، فرمانده سپاه حضرت ولي عصر خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سردارحسن شاهوار پور دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان روزگذشته در همایش حریم ریحانه گفت: فرهنگ انقلاب اسلامی مدیون تلاش ها و ایستادگی های ملت ماست که سهم زنان در این حرکت برجسته است.

وی به نقش زنان در انقلاب اسلامی اشاره کرد، افزود: زنان ایرانی از زمان آغاز نهضت انقلاب اسلامی تا پیروزی و در طول سی و سه سال پس از پیروزی انقلاب با پایداری خود نقش بسزایی در این عرصه داشته اند.

شاهوارپور با اشاره به نشانه گرفتن فرهنگ اسلامی توسط استکبار جهانی خاطرنشان کرد: با بیان اینکه همه ی وابستگی های رژیم پهلوی به بیگانگان، حول محور فرهنگ تعریف می شود گفت: استکبار جهانی برای اینکه بتواند ملت ما را در اسارت قرار داده و به اهداف خود دست یابد، حول محور اصالت فرهنگ حرکت می کند.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان با اشاره به مورد هجوم قرار گرفتن اصالت زن در جامعه به عنوان مادر و محور خانواده در دوران ستم شاهی تصریح کرد: یکی از اقدامات دوره پهلوی علیه زنان کشف حجاب و ممنوعیت آن برای زنان بود.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) با تاکید بر اینکه نگاه اصلی امام خمینی(ره) در نهضت انقلاب اسلامی به آحاد مردم، خاصه به زنان معطوف بود تصریح کرد: اولین موضوعی که موجب گردید زنان در نهضت اسلامی نقش خود را به خوبی ایفا کنند تمسک به معروفات خاصه حجاب بود، به همان اندازه که رویکرد بانوان به حجاب بیشتر شد، به همان اندازه نقششان در انقلاب نیز توسعه پیدا کرد.

وی اظهارداشت: زنانی که در طول مبارزات انقلاب مورد هجمه رژیم ستم شاهی قرار گرفتند عموماً وجهه و سبقه مذهبی داشتند، و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز زنانی که تقید مذهبی آنان بیشتر بود ارادتشان نسبت به نظام اسلامی نیز بیشتر شد.

فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان، با بیان اینکه استقلال مهم ترین موضوعی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند ابراز داشت: استقلال ما به قیمت محاصره همه جانبه باید حفظ شود. پیشرفت هایی که در جهت استقلال کشور از اول انقلاب تا کنون داشته ایم نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی گفت: در سال های جنگ تحمیلی، کشور با مشکلات عمده ای از قیبل بیکاری، تعطیلی کارخانه ها و مشکلات اقتصادی دست به گریبان بود که با حفظ استقلال و بهره گیری از آموزه های امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه اگر می خواهید مستقل باشید باید سختی ها را تحمل کنید، توانست بحران آن سال ها را مدیریت و مهار کند.

شاهوارپور با تاکید بر اینکه مشارکت همگانی مسئله مهمی است که باید در امر به معروف و نهی از منکر به آن توجه شود، گفت: باید از همه ظرفیت ها از قبیل مسجد، مدرسه، اداره و مغازه که می توانند به توسعه این امر مهم کمک کنند استفاده کرد.

وی چادر را یک پیام معروف برای جامعه دانست و گفت: حجاب چادر در عین حال که در امر شخصی فرد تاثیر گذار است در محیط جامعه نیز نماد معروف، ترویج معروفات و مقابله با منکر است.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان در پایان سخنانش، بهره گیری از نخبگان و تاثیرگذارن امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مسائل مهمی دانست که باید به آن توجه شود./9458/پ203/ص
ارسال نظرات