۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۱۲۲۸۱۳
محقق حوزه علمیه قم:

جرقه بیداری اسلامی همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران زده شد

خبرگزاری رسا ـ محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: حرکت امام خمینی (ره) و به میدان آمدن روحانیان انقلابی موجب شد تا جوانان متوجه قوت‌های انقلابی اسلام شوند و انقلابی‌گری را در مارکسیسم دنبال نکنند.
پرچم ايران


حجت الاسلام سید محمد عارف رضوی، کارشناس فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیان داشت: اهمیت انقلاب اسلامی ایران این است که پس از هزار سال، حرکتی مبتنی بر شعائر اسلام و متکی بر مبانی دینی در ایران به پیروزی رسید.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران، روح آزادی خواهی در بین مسلمانان را ترویج کرد، بیان داشت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مسلمانان افغانستان بزرگترین درس را از ایران گرفتند و به این باور رسیدند که می توانند با قدرت بزرگی به نام شوروی مبارزه کنند و به پیرزی هم رسیدند.

این محقق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بیداری اسلامی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران رقم خورد، بیان داشت: مسلمانان به این باور رسیدند که مبتنی بر ارزش‌های دینی مقاومت کنند و به همین جهت در کشورهای مختلفی مثل عراق آیت‌الله صدر، حکیم و حزب دعوت اسلامی با این امید حرکت خود را شروع کردند و بر علیه کمونیسم مادی‌گرا حرکت کردند.

وی با بیان اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی ایران برخی تصور می‌کردند که باید وابسته به غرب یا شرق بود، گفت: مسلمانان به این قوت های درونی اسلام باور نداشتند اما بعد از انقلاب اسلامی ایران فهمیدند که اسلام منشاء حرکت است.

وی بیان داشت: نقش حضرت امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی ایران بی‌بدیل بود و حتی می‌توان به جرات گفت برخی از فقیهان هم باورشان نمی‌شد که مردم بتوانند بر نظام ستمشاهی پیروز شوند.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: نقش امام در انقلاب اسلامی نقش اول بود که به عنوان مرجع دینی و نائب امام، مردم ولایت ایشان را پذیرفتند و مردم نیز با الهام گرفتن از دستورات اسلام می‌دانستند که باید در این راه قیام کنند و مطمئن بودند که یا پیروز می شوند یا شهید.

وی بیان داشت: روحانیت کار سختی در اوائل انقلاب داشت زیرا این گونه وانمود کرده بودند که روحانیت کارش گوشه‌نشینی در مسجد و مطرح کردن مسائل جزئی است و اصلا کاری به جامعه ندارد اما حرکت امام موجب شد که جوانان متوجه شوند مبارزه تنها در قالب مارکسیسم تجلی نمی کند و دیدند که روحانیت در متن مبارزات است.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: مردم هر کجا یک روحانی برای مبارزه می‌دیدند گرد او جمع می‌شدند و امثال شهید دستغیب در شیراز، آیت الله شیرازی، هاشمی نژاد و مقام معظم رهبری در مشهد، شهید قاضی در تبریز و ... توانستند مردم را به راه اسلام و دستور العمل‌های امام خمینی(ره) راهنمایی کنند.

وی بیان داشت: روحانیت به مرور باور شد و این قشر اثر گذار توانست مردم را هدایت و ساماندهی کند اما نباید از یاد ببریم که امروز نیز وظایف روحانیت، سختی فراوانی به گونه‌ای دیگر به همراه دارد، امروز مردم روحانیت را باور دارند اما تبلیغات زهر آگین زیاد شده و این مساله شرایط را برای کار فرهنگی دشوار ساخته است.

وی در پایان با تاکید بر نقش مردم در به بار نشاندن درخت انقلاب، بیان داشت: همه باید در صحنه باشند و با بروز و ظهور انقلابی خود، دشمنان را ناکام گذارند و با شرکت در راهپیمایی بیست و دوم بهمن و انتخابات، مشتی محکم بر دهان استکبار جهانی زنند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات