۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۲۲۸۳۹

حوزه علمیه صدیقه کبری‌ آذرشهر افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) و ‌دهه فجر چهارمین مدرسه علمیه خواهران جدید آذربایجان شرقی در شهرستان آذرشهر مورد بهره برداری قرار گرفت.
مرکز مديريت حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) و دهه فجر چهارمین مدرسه علمیه خواهران جدید آذربایجان شرقی در شهرستان آذرشهر، امروز با عنوان حوزه علمیه صدیقه کبری فاطمه الزهرا(س) فعالیت خود را آغاز کرد.

حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان شرقی در مراسم آغاز به کار این مرکز علوم دینی اظهار داشت: توسعه مدارس علمیه خواهران در اولولیت کاری مرکز مدیریت قرار دارد، چراکه ظرفیت پذیرش با میزان خیل مشتاقان تحصیل در حوزه متناسب ندارد.

وی با بیان این‌که حوزه علمیه صدیقه کبری فاطمه الزهرا(س) برای نخستین بار در شهر آذرشهر فعالیت خود را آغاز و اقدام به پذیرش طلبه می کند، گفت: طلاب ورودی جدید در ساختمانی که به صورت موقت در اختیار حوزه علمیه خواهران قرار گرفته تحصیل خواهند کرد.

حجت الاسلام مسعودنیا افزود: زمینی با مساحت 7 هزار مترمربع در اختیار مدرسه علمیه خواهران آذرشهر قرار گرفته که امید است در آینده نزدیک عملیات احداث ساختمان جدید این مرکز علوم اسلامی آغاز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تقویت مبانی اعتقادی و ایجاد زمینه تعالی معنوی طلاب، تربیت محققان حوزوی در عرصه علوم انسانی، ایجاد توان تدریس در مقاطع و سطوح مختلف، شناسایی استعدادهای برتر و تقویت توان تبلیغی طلاب را از مهمترین وظایف مدارس علمیه خواهران برشمرد.

حجت الاسلام مسعودنیا تربیت نیروهای مخلص، متخصص و متدین در حوزه های علمیه را از مطالبات مهم رهبری دانست و گفت: همان گونه که معظم له فرمودند؛ هدف اصلی دشمنان از شبهه افکنی در جامعه مخدوش کردن مبانی نظام اسلامی است، از این رو نیازمند اقدام جدی فضلا و علمای حوزه برای طرف کردن غبار شبهه ها در حوزه های علمیه هستیم.

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان شرقی مقابله با شبهه افکنی دشمنان را نیازمند تربیت طلابی آگاه، محقق و آشنا به مسائل روز دانست و افزود: مدارس علمیه خواهران بایستی در تربیت طلاب برای پاسخگویی به شبهات آحاد جامعه همت مضاعفی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که توسعه حوزه های علمیه خواهران منطقه آذربایجان در مقایسه با برخی از مناطق کشور مغفول واقع شده است، اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد این عقب ماندگی ها را جبران کنیم./935/پ202/س
ارسال نظرات