۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۲۲۸۷۴

اعزام طلاب تبریزی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس

خبرگزاری رسا ـ 130 طلبه حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) در قالب طرح صالحین سپاه عاشورا به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.
مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس
حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: 130 طلبه برادر این مرکز علوم دینی برای شرکت در دوره های مختلف آموزشی و عقیدتی عازم شهر اهواز شده اند.

وی خاطرنشان کرد: طلاب شرکت کننده در قالب طرح صالحین سپاه عاشورای استان همزمان با دهه فحر با حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس با شهدای جنگ تحمیلی تجدید پیمان بستند.

مدیر حوزه علمیه تبریز ادامه داد: کارگاه های آموزشی جنگ نرم و پدافند غیر عامل، دیدار با علمای استان خوزستان، بازدید از مناطق عملیاتی، کارگاه های آموزشی تبلیغ، آشنایی با ظرفیت های حوزوی خوزستان و همچنین شرکت در ویژه برنامه های طرح صالحین از جمله برنامه های این سفر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی نخستین هیات عزاداری ویژه طلاب و روحانیان برادر مدارس علمیه استان خبر داد و اظهار داشت: برنامه‌های این هیات عزاداری به صورت هفتگی در مسجد تاریخی میدان مقصودیه تبریز و با هدف ارتقای سطح معرفتی طلاب نسبت به سیره ائمه اطهار و بهره مندی عموم مردم از مجالس وعظ و سخنرانی علمای حوزوی برگزار می شود.

حجت الاسلام سیدی ثانی همچنین از انتشار نشریه آوای حوزه به همت طلاب این مرکز علوم اسلامی خبر داد و گفت: هم اکنون چند شماره از این نشریه با هدف ترویج مبانی دینی و اخلاقی میان طلاب انتشار یافته و توزیع شده است.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز با بیان این که انتشار این نشریه گامی در جهت ترویج معارف اهل بیت در مجالس عزاداری و سوگواری است، تصریح کرد: ترویج فرهنگ عزاداری صحیح، به دور از بدعت و خرافه و همچنین در شان ائمه اطهار یکی از وظایف مبلغان حوزوی در ایام محرم و صفر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری دوره های آموزشی مکالمه زبان انگلیسی و عربی در حوزه علمیه تبریز خبر داد و گفت: معاونت آموزش و پژوهش حوزه علمیه تبریز با اجرای طرح ویژه طلاب سطح یک تبریز، دوره های آموزشی مکالمه زبان انگلیسی و عربی را برگزار می کند./935/پ202/س

ارسال نظرات