۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۱۲۲۸۸۹
بخش نخست/باهنر:

فتنه 88 معلول خودمحوری، سبک سری و توهم بود

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی، در تحلیل خود از فتنه سال88 این فتنه را معلول خودمحوری، سبک سری و توهم فتنه گران دانست و حضور حماسی و پرشور مردم در نهم دی ماه را پاسخی دندان شکن و محکم به تمام فتنه گری ها دانست.
محمد رضا باهنر
به گزارش خبرنگار خبرگزار رسا، محمدرضا باهنر پنج شنبه شب در مراسم سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد امام زین العابدین(ع) برگزار شد، با اشاره به موج بیداری اسلامی و سقوط چهار دیکتاتور در یکسال گذشته، تاکید کرد: با فراگیر شدن موج بیداری اسلامی، استکبار صدای خرد شدن استخوان های خود را می شنود و قرن حاضر قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران جهان است.

وی با اشاره به پیش بینی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بیداری اسلامی به قلب اروپا نیز خواهد رسید، تصریح کرد: امروز بعینه شاهد کشیده شدن دامنه بیداری اسلامی به کشورهای مختلف غربی هستیم و حتی در شهرهای مختلف آمریکا به دولتمردان خود هشدار داده بودند که سراغ جمهوری اسلامی ایران نروید.

این فعال سیاسی با بیان اینکه جنگ و خصومت با ایران به معنای اضمحلال آمریکا خواهد بود، تصریح کرد: امروز جنبش وال استریت در بیش از صد کشور دنیا فعال است و نسل سوم انقلاب شایسته است که در این خصوص تامل و تدبر کنند.

وی در ادامه با تحسین دستاوردهای بی بدیل نظام اسلامی، تاکید کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب دشمنان ما هر آنچه از دست شان بر می آمد برای تضعیف انقلاب انجام دادند، اما با این وجود امروز جایگاه نظام اسلامی در دنیا بسیار برجسته است.

باهنر با تاکیدبر اینکه امروز تمام نگرانی امپریالیسم جهانی فراگیر شدن موج اسلام خواهی مردم دنیا است، گفت: آمریکا و دیگر کشورهای استکباری در عراق سرمایه گذاری بسیار زیادی کردند تا بعد از رژیم بعث حکومت دلخواه آنها سرکار بیاید اما نتیجه دقیقا بر خلاف خواسته آنها بود.

وی با بیان اینکه امروز بیداری اسلامی راه افتاده و همچون بهمن، طومار نامردمی ها را درهم می پیچد، تصریح کرد: این وضعیت مرهون تدابیر داهیانه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

این فعال سیاسی تحلیل ها و دیدگاه های مقام معظم رهبری درباره بیداری اسلامی را عمیق، هوشمندانه و واقع بینانه توصیف و تصریح کرد: سخنرانی رهبر مظعم انقلاب در کنفراس بیداری اسلامی بسیار جامع و مانع بود و بیانات ایشان در خطبه های نماز جمعه تهران نیز بازتاب های جهانی بسیاری در امت اسلام داشتند و آنها تشنه شنیدن رهنمودها و فرمایشات ایشان هستند.

وی صدور تفکر و اندیشه انقلاب اسلامی ایران به دیگر نقاط و کشورهای دنیا را به تیری رها شده از چله کمان تشبیه کرد که امروز ملت های آزاده دنیا از آن درس می گیرند و در برابر حکام دیکتاتور و دست نشانده ایستاده اند.

باهنر رمز موفقیت، عزت و صلابت نظام اسلامی را ولایت فقیه و وحدت امت وفادار دانست و تاکید کرد: تا زمانی که مردم وفادار با اتحاد و همدلی در صحنه هستند روز به روز انقلاب به پیش می رود و موفقیت های بیشماری نصیب مردم خواهد شد.

وی با اشاره به پیشرفت ها و دستاوردهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ما به بمب اتم نه نیاز داریم ونه به دنبال آن هستیم، دشمنان از بسیجیان جان برکف ما می هراسند که هر یک بمب اتمی هستند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه تهران، حمایت از مقاومت و حزب الله را یکی از سیاست های بنیادی و راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: در پی سخنان شجاعانه رهبر معظم انقلاب، استکبار جهانی و آمریکا عقب نشستند.

باهنر در تحلیل خود از فتنه گفت: یک اتفاق ظاهرا نوظهور در کشور رخ داد، ما ظرف این سال ها سی انتخابات را پشت سر گذاشته بودیم که برد و باخت در آن وجود داشت، در انتخابات ریاست جمهوری اخیر اینها(فتنه گران) به دلایل مختلف از جمله خودخواهی، تکبر و نگاه به آن طرف آب فکر کردند می توانند کم آوردن خود در پای صندوق های رای را در خیابان ها جبران کنند و از این طریق می توانند ریاست جمهوری را بگیرند.

وی بیان داشت: خودمحوری، سبک سری، توهم و دلایلی دیگر دست به دست هم داد و این اتفاقات رخ داد، این فتنه از یک جای ظاهرا ساده شروع و دنبال شد تا جایی که باعث گردید تلاش کنند که شعار مرگ بر اسرائیل کمرنگ شود، از این رو شعارهای انحرافی در روز قدس سر دادند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: سمبل اصلی روز 13 آبان مرگ بر آمریکا است و اگر محور آن مرگ بر صدام هم شود ما قبول نداریم، اینها خواستند این را هم بشکنند، از سویی دیگر در روز عاشورا حرمت شکنی کردند و با این وقاحت تا قعر ذلت فرو رفتند.

وی با بیان اینکه عاشورا و محرم در کشور ما چنان حرمتی دارد که حتی سایر فرائض نیز چنین حرمتی ندارد، خاطرنشان کرد: برخی از افراد در نماز خواندن سهل انگارند، اما با عاشورا و امام حسین شوخی نمی کنند و حتی غیر مسلمانان و  غیر شیعیان نیز این روز را پاس داشته و حرمت آن را نگه می دارند. عده ای با انقلاب سر خوش و میانه ای ندارند اما برای عاشورا حرمت قائلند، در این اتفاقات شیطان پشت سر اینها زد و آنها حرمت عاشورا را شکستند اما مردم در نهم دی ماه جواب همه نامردی ها را دادند.

این فعال سیاسی گفت: در این روز اکثر 13 میلیونی که به آن فرد رای دادند نیز به صحنه آمدند و بسیاری از اینها کار آن فرد را تایید نمی کردند و از این رو صف خود را از فتنه گران جدا کردند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات