۲۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۹۴۲
امام جمعه رشت:

تبعیت از ولایت ما را به الگوی جهان اسلام تبدیل کرده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه های نماز جمعه رشت اعلام کرد: تبعیت مردم از امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری باعث شد طی 33 سال گذشته کشور ما به الگوی جهان اسلام تبدیل شود.
نماينده ولي فقيه در گيلان


به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه های نماز جمعه رشت، حیات و مرگ را به دو شکل فردی و اجتماعی تقسیم کرد و گفت: از بین رفتن و پدید آمدن تمدن ها تابع سنت ها و عوامل  اجتماعی و فرهنگی است.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری، عدالت و تبعیض را از عوامل دارنده و یا از بین برنده تمدن ها  برشمرد و گفت: عدالت، جامعه را حتی با وجود کفر پایدار نگه می دارد و با وجود تبعیض و بی عدالتی هر تمدنی از بین می رود.

خطیب نماز جمعه رشت، بی عدالتی و مبارزه با دین را مهمترین عامل از بین رفتن حکومت پهلوی دانست و گفت: جمهوری اسلامی با پیاده سازی فرامین الهی در صدد ایجاد عدالت اجتماعی نه تنها در ایران بلکه در جهان است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، حمایت گسترده از نیازمندان در دوران انقلاب را نسبت به دوران پهلوی بی نظیر عنوان و اعلام کرد: در حکومت پهلوی تنها عده ای از وابستگان به دستگاه پهلوی از ثروت و منافع مادی برخوردار بودند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه از مهمترین عوامل سقوط ملت ها نداشتن رهبران آگاه است، اظهار کرد: امروز دنیا گرفتار رهبران خود فروخته، عیاش و بی بند و بار است.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه عنصر رهبری در عزیز و یا ذلیل شدن یک جامعه تاثیر مستقیم دارد، گفت: حکومت کسانی مانند امیران قطر، بحرین و عربستان، جامعه را به سقوط می کشاند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به نقش رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و پیشرفت و توسعه فرهنگی و اجتماعی ایران اسلامی، گفت: تبعیت مردم از امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری باعث شد طی 33 سال گذشته کشور ما به الگوی جهان اسلام تبدیل شود.

خطیب نماز جمعه رشت، خواستار حضور همه جانبه و گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن شد و گفت: مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن نشان می دهند چه قدر به انقلاب علاقه دارند و از ولایت و رهبری تبعیت دارند و این روز را روز معیار سنجش این دو اصل قرار می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، در خطبه دوم نماز جمعه رشت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بیداری دنیای اسلام و جهان غرب، گفت: برخلاف تلاش های رسانه ای که به دنبال مادی جلوه دادن این قیام ها است مردم کشورهای عربی و غرب برای نجات از دیکتاتوری و استبداد و برقراری حکومت عدل الهی قیام کرده اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تایید صلاحیت 700 نفر دیگر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: کسانی که گمان می کنند حقوقشان ضایع شد باید از بستر های قانونی به دنبال منافع خود باشند و با انقلاب قهر نکنند.

امام جمعه رشت با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات، اظهار کرد: اهل تشخیص و بصیر بودن، با معرفت به انقلاب و اسلام بودن، توانمندی، قانونی گرایی و ولایت پذیری از معیارهای انتخاب نماینده اصلح است./950/پ202/ج

ارسال نظرات