۲۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۱:۴۵
کد خبر: ۱۲۲۹۶۸
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مساجد نقش مهمی در بصیرت افزایی مردم دارند

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: مساجد نقش مهمی در بصیرت افزایی و آگاهی بخشی مردم دارند و امیدواریم بتوانیم از این سنگر عظیم تفکر اسلامی را به جهان صادر کنیم.
سيد محمد حسيني وزير ارشاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در کنگره مسجد، کانون بصیرت و بیداری اسلامی که بعد از ظهر جمعه در سالن همایش های مدرسه دارالشفاء قم برگزار شد، موفقیت های ایران را مورد توجه کشورهای منطقه عنوان کرد و گفت: درخواست های فراوانی از کشورهای اسلامی داشته ایم تا تجربیات انقلاب اسلامی را در اختیار آنها قرار دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مساجد را به عنوان سنگری مطمئن در ترویج مکتب اهل بیت(ع) خواند و ابراز داشت: مساجد نقش مهمی در بصیرت افزایی و آگاهی بخشی مردم دارند و امیدواریم بتوانیم از این سنگر عظیم تفکر اسلامی را به جهان صادر کنیم.

حسینی، همچنین اضافه کرد: در دیدار با سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، و دیگر مسوولان این جنبش مردمی بحث تاثیر گذاری مساجد بر جوانان مورد بررسی قرار گرفت تا از این ظرفیت بزرگ در راستای ترویج دین بهره ببریم.

وی با بیان این که مساجد باید به کانون های سیاسی فرهنگی تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: جوانان زیادی از برنامه های عبادی مساجد بهره مند می شوند، با یک برنامه ریزی دقیق می توان استعدادهای مختلف آنها را شکوفا کرد تا در آینده به نظام خدمت کنند.

حسینی، استفاده از داستان های ائمه(ع) و مفاخر مذهبی را در هنر خواستار شد و افزود: از آغاز اسلام تا کنون افرادی به عنوان پیشقراول حرکت های اسلامی مطرح بوده اند که با تصویر کردن آنها در قالب هنر و فیلم می توان تاثیرات فراوانی را بر جامعه گذاشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیداری اسلامی را فراتر از جهان عرب خواند و اظهار کرد: ممکن است قیام مردم اروپا و آمریکا جنبه اقتصادی داشته باشد اما آنها به دنبال یک نظام عدالت محور هستند و اسلام به عنوان یک دین کامل خواسته های آنان را برآورده خواهد کرد.

وی بازگویی سختی های انقلاب اسلامی را موجب دلگرمی دیگر کشورها در مسیر پیش رو دانست و تصریح کرد: کشور ما بعد از گذشت سی و سه سال از پیروزی انقلاب و با توجه به تحریم ها و تهدیدهای دشمنان استوار ایستاده و دستاوردهای فراوانی به دست آورده است.

حسینی، تحریم دشمنان را نا کار آمد توصیف کرد و ابراز داشت: در طول این سی و سه سال ایران تحریم های فراوانی را پشت سر گذاشته که خللی در روند رو به رشد کشور ایجاد نکرده و امروز می توانیم دستاوردهای علمی خود را به دیگر کشورها صادر کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد، با بیان اینکه دشمن از تمام امکانات خود برای توطئه علیه کشور استفاده می کند، خاطرنشان کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا محتوای غنی اسلام را در سراسر جهان تبلیغ کنیم و مکر آنها را خنثی کنیم./927/پ201/س
ارسال نظرات