۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۲۳۱۴۰
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

بیداری اسلامی نتیجه تأثیر عمیق انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: برخورد سالم و انسانی امام راحل و سایر مسؤولان و مردم ایران بود که انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند و تاثیر عمیقی بر جوامع اسلامی و در نتیجه بیداری اسلامی برجای گذاشت.
حجت الاسلام محمدجواد قهرماني، مدير حوزه علميه استان آذربايجان غربي
حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان این که انقلاب اسلامی ایران پیوستگی ارزش های دینی با تئوری های سیاسی را به صورت عملی تحقق بخشید، گفت: انقلاب اسلامی ایران با هدف حاکمیت ارزش های دینی در عرصه اجتماع شکل گرفت.

وی عصاره اصلی حرکت ها و مبارزات انقلابی در سال های 1342 تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران را خواست و اراده ملت برای تحقق کامل عدالت اجتماعی مبتنی بر باورها و دستورات دین مبین اسلام برشمرد و تصریح کرد: شعله جریانات انقلابی در اواخر سال های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی در بین اقشار مختلف جان تازه ای به خود گرفته بود و مردم با برگزاری تظاهرات و راهپیمایی ها در سطح مراکز استان ها و شهرهای دیگر به هر وسیله ای اعتراض خود را نسبت به سیاست های رژیم حاکم اعلام می کردند و چه بسا در این راه جوانانی که در زیر شکنجه های عمال حکومتی شهید شدند.

وی با بیان این که فشارها و تهدیدها هیچ گاه نتوانسته است مردم به وی‍ژه جوانان متعهد و انقلابی را از آرمان ها و ارزش های خود که با روشنگرهای رهبری فقیه چون امام راحل به مرحله اثبات و عمل رسیده بود دور کند، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران، اتفاقی عظیم و تاریخی بود که بدون بصیرت و استقامت و پایداری مردم و مهم تر از همه اراده خلل ناپذیر رهبر نستوه آن، امکان به وقوع پیوستن نداشت.

حجت الاسلام قهرمانی در ادامه به نقش رهبری در انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: ماندگاری و استمرار حرکت های انقلابی و ضداستبدادی در این برهه از زمان که استکبار جهانی با استفاده از ابزارهای مختلف سلطه خود را بر کشورهای جهان گسترش می دهد، بدون رهبری عادل، مدبر و آگاه به شرایط و موقعیت های سیاسی و اجتماعی نمی توانست ممکن شود.

این مسؤول معتقد است که رهبری در یک انقلاب به مثابه جایگاه تفکر در کالبد انسان است و برخورد سالم و انسانی امام راحل و سایر مسؤولان و مردم ایران بود که انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند و تاثیر عمیقی بر جوامع اسلامی و در نتیجه بیداری اسلامی برجای گذاشت.

خطیب جمعه میاندوآب با بیان این که حکومت دست نشانده پهلوی با حمایت های جدی استعمار پیر انگلیس و آمریکا سعی در حذف گام به گام ارزش ها و اصول اعقتادی از جریان زندگی اجتماعی و فردی مردم ایران داشت، اضافه کرد: ناکارامدی سران حکومتی برای اداره کشور و خروج از سلطه استبداد جهانی هر لحظه بر شعله های جریان انقلابی علیه ر‍ژیم فاسق پهلوی می افزود.

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اوج عزت و اقتدار ایران اسلامی در همین دوران حاکمیت ولایت فقیه در راس امور اداری جامعه است، پیشرفت های همه جانبه ایران اسلامی در طول بیش از سه دهه گواه صادقی بر این مدعا است که تحریم ها و تهدید های دشمنان نتوانسته گام های ملت ایران را در دست یابی به دستاوردهای مهم اقتصادی، علمی سیاسی و فن آورهای روز سست کند./936/ت302/س
ارسال نظرات