۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۱۲۳۱۶۰
امام جمعه خوی:

نیروی انتظامی در مسیر نهادینه کردن انضباط اجتماعی تلاش کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری گفت: کارکنان نیروی انتظامی با همت و تلاش مضاعف در انجام رسالت سنگین خود کوشا باشند تا بیش از پیش شاهد امنیت و انضباط اجتماعی و کم رنگ شدن جرم و تخلف در جامعه باشیم.
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه و رییس حوزه های علمیه خوی شب گذشته در جمع کارکنان نیروی انتظامی با قدردانی از عملکرد خوب و قابل قبول نیروی انتظامی اظهار داشت: مأموریت های نیروی انتظامی در سطح کشور از جمله مأموریت های سنگین، طاقت فرسا و به مراتب گسترده است.

وی با بیان این که بارسنگین امنیت اجتماعی بردوش نیروی انتظامی است، خاطرنشان کرد: لازم است کارکنان نیروی انتظامی با همت و تلاش مضاعف در انجام رسالت سنگین خود کوشا باشند تا بیش از پیش شاهد امنیت و انضباط اجتماعی و کم رنگ شدن جرم و تخلف در جامعه باشیم.

امام جمعه خوی در ادامه با اشاره به رهنمودها و مواضع اخیر رهبر معظم انقلاب در ارتباط با انتخابات آینده مجلس نهم اظهار داشت: حضور گسترده و حداکثری مردم در انتخابات، حفظ صحت، سلامت و امنیت آن، توجه عمیق به توطئه های دشمنان و رصد کردن اقدامات آنان از جمله وظایف مجریان و ناظران انتخابات است که لازم است مورد توجه قرار بگیرد.

وی در ادامه جلوگیری از تمامی شائبه های تخلفات انتخاباتی، حفظ بی طرفی، قداست جایگاه مجریان و ناظران در انتخابات توسط خودشان، بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی مردم در زمینه وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس، اجرا کردن مرّ قانون بدون ملاحظه کاری را از دیگر وظایف سنگین مجریان انتخابات از جمله نیروهای انتظامی برشمرد.

رییس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر خوی در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: وظایف متعدد نمایندگان مجلس را می توان در دو محور خلاصه و دسته بندی کرد که عبارتند از قانون گذاری و نظارت که از جمله وظایف مهم و سنگین در مدیریت کشور می باشد.

وی با تأکید بر این که باید رأی دهندگان بدانند نمایندگان مجلس مسؤولیت اجرایی ندارند، خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از مردم و گاهاً خود نماینده ها امور اجرایی را جزء وظایف نماینده مجلس می دانند در حالی که این وظایف برعهده دستگاه های دولتی و قوه مجریه است.

حجت الاسلام موسوی شکوری در پایان سخنان خود خطاب به نیروهای انتظامی اذعان داشت: اجرای دقیق وظایف و مأموریت های محوله در تمامی بخش ها، هماهنگی و همکاری جدی با همه مجموعه هایی که وظایف مشترک و هم افق دارند، تلاش مضاعف برای کشف جرم و شناسایی مجرمان، انتقاد پذیری و داشتن سعه صدر در برابر منتقدان همراه با پذیرفتن ضعف ها و قصور ها با شهامت تمام، حفظ حرمت مراجعین و اجتناب از برخوردهای خارج از دایره ضوابط و مقررات و در نهایت استفاده از فنون، علوم و ابزار جدید برای کشف جرایم با بهره گیری از تجربیات دیگران نشانه های موفقیت نیروهای برقرار کننده نظم و امنیت در جامعه است که لازم است مورد توجه جدی کارکنان نیروی انتظامی واقع شود./938/پ202/س

ارسال نظرات