۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۲۳۱۹۱
آیت الله نوری همدانی:

هرگونه اقدام در راستای دفاع از نظام اسلامی عبادت است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، هر گونه عمل و اقدام در راستای حفظ و دفاع از نظام مقدس اسلامی را عبادت در راه خدا توصیف و از هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب در مدیریت کشور تجلیل کرد.
آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید روز سه شنبه در دیدار شماری از اساتید، مدیران و دانشجویان دانشگاه امام حسین و دیگر اقشار مردمی، حکومت را از مهم ترین موضوعات در دین مبین اسلام دانست.

این مرجع تقلید در ادامه حکومت سلاطین بر مردم را نامشروع دانست و با اشاره به نحوه شکل گیری حکومت در دین مبین اسلام، خاطرنشان کرد: طبق آموزه های دینی در راس جامعه اسلامی باید، نبی، امام معصوم و ولی فقیه حاکم باشد و هر نوع حکومتی غیر از این نامشروع است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه در اسلام حکومت با ولایت توأم است، به تبیین جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی پرداخت و اظهار داشت: ولایت فقیه در عصر غیبت، نایب امام زمان به شمار می رود.

این مرجع تقلید با تجلیل از هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در مدیریت نظام و کشور، خاطرنشان کرد: به برکت هدایت های ایشان و همت و تلاش دانشمندان و نخبگان، امروز نظام اسلامی در عرصه های مختلف به پیشرفت های بسیار خوبی دست یافته است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به آسانی به دست نیامده است، بیداری اسلامی را گوشه ای از حرکت ملت ایران دانست و خطاب به انقلابیون منطقه تاکید کرد: برای سقوط دیکتاتورها و رهایی از ظلم و استبداد باید مقاوم باشید و راه خود را با صلابت ادامه دهید.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم مردم بحرین را مردمانی مظلوم دانست و گفت: اکثر مردم این کشور شیعه هستند به شدت تحت فشار وهابیون، آل خلیفه و آل سعود قرار دارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه هر نوع عمل و اقدام در راستای حفظ، تقویت و دفاع از نظام اسلامی را عبادت در راه خدا دانست و تاکید کرد: در هر عرصه ای که نیاز باشد باید ما به قصد خدمت به نظام و نگهداری از آن وارد شویم و رسالت خود را به درستی انجام دهیم.

وی با اشاره به سخن معروف رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه امروز نظام اسلامی در شرایط بدر و خیبر است نه شعب ابی طالب، گفت: ما الان با کفر و شرک و نفاق مواجه هستیم و باید آمادگی خود را حفظ کنیم و رسالت خود را به درستی انجام دهیم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات