۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۲۳۱۹۲

فعالیت 12 مدرسه علمیه خواهران در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی گفت: با راه اندازی چهار مدرسه علمیه جدید در دهه فجر، تعداد حوزه های علمیه خواهران استان به 12 رسید.
مرکز مديريت حوزه علميه خواهران
حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با دهه فجر چهار مدرسه علمیه خواهران در شهرهای خسروشهر، هشترود، اهر و آذرشهر مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون 12 مدرسه علمیه خواهران در استان آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند که در این میان یک مدرسه علمیه در شهر تبریز مربوط به سطح سه (کارشناسی ارشد) است.

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی با بیان این که هم کنون 1400 طلبه در مدارس علمیه خواهران استان در حال تحصیل هستند، گفت: با احتساب ظرفیت پذیرش مدارس علمیه جدیدالتأسیس، تعداد طلاب خواهر استان به بیش از هزار و 800 نفر خواهد رسید.

حجت الاسلام مسعودنیا با اشاره به سیاست توسعه مدارس علمیه خواهران در همه شهرهای استان، تصریح کرد: متولیان دینی و فرهنگی هر شهری که درخواست مجوز راه اندازی مدرسه علمیه داشته باشند، به یقین پیگیری خواهد شد، چراکه بایستی در راستای احیای جایگاه حقیقی حوزه علمیه تبریز گام برداریم.

وی با بیان این که از شهرهای هریس، تسوج و سراب تقاضاهایی برای تاسیس مدرسه علمیه خواهران وصول شده است، گفت: : با توجه به اهمیت توسعه مدارس حوزوی در سطح جامعه و با توجه به علاقه و ظرفیت بانوان برای فراگیری علوم حوزوی، طرح توسعه مدارس در سطوح مختلف در استان در حال پیگیری و اجراست.

حجت الاسلام مسعودنیا با اشاره به جریان‌های فرهنگی منحرف در جامعه که قصد تخریب روحیه جوانان و به انحراف کشاندن آنان را دارند، اظهار کرد: اگر جوانان به وسیله حوزه‌های علمیه در برابر این جریان‌ها تقویت نشوند برای آنان مشکلاتی از طریق این جریان‌های انحرافی ایجاد می شود.

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی با اشاره به این که حوزه‌های علمیه باید در ماندگاری دین و جلوگیری از ورود بدعت‌ها به آن فعال باشند، ادامه داد: حوزه علمیه زمانی می‌تواند در برابر شبهات پاسخگو باشد که به اهداف خود نایل شده و به یک حوزه علمیه پویا تبدیل شود./935/پ202/س


ارسال نظرات