۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۲۳۲۵۱
استاد حوزه تبریز با اشاره به دیدار مردم تبریز با رهبری:

رهنمودهای رهبری امیدبخش مردم آذربایجان بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه تبریز با تأکید بر این که رهنمودهای رهبری نشان از اوج بصیرت و آگاهی در شناخت علمای اصیل و مجاهد و دشمن شناسی مردم آذربایجان دارد، گفت: رهنمودهای رهبری امیدبخش مردم آذربایجان بود.
ديدار مردم تبريز
حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح ابعاد م مقام معظم رهبری در دیدار مردم تبریز پرداخت و اظهار داشت: دیدار هر ساله مردم آذربایجان با رهبر معظم انقلاب جلوه های زیبایی از ولایت مداری مردم این خطه از کشور را رقم می زند.

وی با بیان اینکه یادآوری خاطرات قیام 29 بهمن تبریز در دیدار مقام معظم رهبری نشان از اهمیت این حرکت تاریخی و خودجوش مردم آذربایجان دارد، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدارهای مردم تبریز ابعاد مختلفی از این قیام تشریح کرده اند که هر یک بنا به مقتضیات زمان، نیازمند واکاوی و نگاه کارشناسانه است.

حجت الاسلام نظری با اشاره به بخش هایی از رهنمودهای حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار مردم تبریز گفت: ایشان نقش و جایگاه آذربایجان و به ویژه تبریز در حوادث و تحولات یکصد سال گذشته کشور را بسیار مهم ارزیابی کردند، که به‌حق نیز این گونه بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که سخنان رهبری امیدبخش مردم آذربایجان بود، افزود: معظم له مهم ترین ویژگی قهرمانان و نام آوران تبریز همچون ستارخان و باقرخان، را تدین و حرکت در مسیر دین و پیروی از علمای دین دانستند که این سخن رهبری نشان از اوج بصیرت و آگاهی در شناخت علمای اصیل و مجاهد و دشمن شناسی مردم آذربایجان دارد.

مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با اشاره به نقش آفرینی علما و مردم آذربایجان و تبریز در نهضت اسلامی و حوادث مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن تقدیم دو شهید محراب از میان پنج شهید محراب و شجاعت و خط شکنی لشکر دلاور و قهرمان عاشورا در دوران دفاع مقدس را نمونه هایی از کارنامه درخشان و برجسته مردم آذربایجان نام بردند.

حجت الاسلام نظری با تاکید بر این که بایستی به تک تک کلمات و جملات رهبری دقت و نگاهی پژوهشی داشت، افزود: ایشان همواره نام مجاهدان و نام آوران آذربایجان از جمله ستارخان و باقرخان، شهدای محراب، شهدای دفاع مقدس و علما را در کنار یکدیگر گفته اند، بنا بر این موضع هوشمندانه رهبری اجازه هیچ گونه سوء استفاده برخی جریان های قوم‌گرا از نام این مجاهدان را نداده است./935/ت302/س
ارسال نظرات