۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۱۲۳۲۹۰
معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی:

مراکز پاسخگویی حرم رضوی نیازمند حضور ‌نخبگان حوزوی است

خبرگزاری رسا ـ معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از استادان و نخبگان حوزوی برای حضور در مراکز پاسخگویی در حرم مطهر رضوی دعوت به عمل آورد.
حرم رضوي، امام رضا
حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: با توجه به اینکه حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) سالانه پذیرای میلیون ها مشتاق به فقه آل محمد(ص) و سیره و روش و منش آن حضرت می‌باشد این معاونت با برنامه ریزی منسجم و بهره مندی از تمامی امکانات موجود زمینه رشد و بالندگی فکری زائران این حرم شریف را فراهم نموده و نسبت به تبیین احکام و مسائل شرعی اقدامات لازم را مبذول کرده است.

وی اظهارداشت: تأسیس و آغاز به کار دفاتر پاسخگویی به سؤالات شرعی در حرم مطهر رضوی ضمن دسترسی آسان افراد به این دفاتر توانسته اطمینان عمومی مردم راجلب نماید.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به برنامه‌ پنج ساله مؤسسات فرهنگی آستان قدس مبنی بر کسب جایگاه برتر در رشد و تعمیق باورهای اعتقادی در پاسخگوئی به نیازهای دینی، اخلاقی و فکری اسلام خاطرنشان کرد: اداره پاسخگویی به سؤالات دینی و اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی با جذب و تربیت نیروهای مستعد، زمینه گسترش و تنوع بخشی به فعالیت دفاتر پاسخگوئی را فراهم نموده است.

وی افزود: در آینده نزدیک نیز ضمن پاسخگویی حضوری در دفاتر امکان پاسخگویی تلفنی، اینترنتی برای عموم فراهم خواهد شد.

وی با بیان این که از میان روحانیون مستعد، خلاق و علاقه مند جهت پاسخگوئی به سؤالات شرعی حرم مطهر رضوی نیرو جذب می‌شود، تصریح کرد: افراد جذب شده در دفاتر پاسخگویی به مسائل شرعی حرم مطهر، سامانه تلفنی 2020 و در جلسات بیان احکام و مسائل شرعی حرم مطهر رضوی مشغول به فعالیت می‌شوند.

معاون تبلیغات و راتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در خصوص شرایط پذیرش افراد در دفاتر پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر رضوی گفت: اعتقاد و التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت مطلقه فقیه، بهره مندی از سلامت کامل جسمی و روحی، فقدان سوء سابقه و برخورداری از حسن شهرت، ارائه گواهی حداقل اتمام کفایتین، داشتن حداقل 25 سال و حداکثر 45 سال سن، متأهل بودن، ملبس بودن به لباس مقدس روحانیت و قبولی درآزمون کتبی و مصاحبه و موفقیت در دوره ابتدای خدمت از جمله این شرایط است.

وی ابراز داشت: مدرسین حوزه، پژوهشگران برتر ، طلاب سطح 4 حوزه (درس خارج)، مبلغین برتر، دارندگان مدرک مهارت‌های هفتگانه (ICDL ) و افرادی که به زبان عربی، آذری، انگلیسی و اردو تسلط دارند در اولویت هستند.

وی با اشاره به اینکه آزمون کتبی این پذیرش در 12 اسفند ماه جاری برگزار می‌شود، اذعان داشت: رساله توضیح المسائل 13 مرجع، کتب شیعه پاسخ می¬دهد(حضرت آیت الله سبحانی) و نیز اصول عقاید (حضرت آیت الله مصباح یزدی) از منابع این آزمون می‌باشد.یادآور می‌شود؛ 200 نفر در دفاتر پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر رضوی مشغول به فعالیت هستند./968/ت302/س
ارسال نظرات