۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۲۳۳۲۵

یادواره سردار شهید اسماعیل دقایقی در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره ملی سردار شهید اسماعیل دقایقی با حضور مسؤولان، فرماندهان و خانواده های شهدا در اهواز برگزار شد.
يادواره ملي شهيد اسماعيل دقايقي يادواره ملي شهيد اسماعيل دقايقي يادواره ملي شهيد اسماعيل دقايقي يادواره ملي شهيد اسماعيل دقايقي يادواره ملي شهيد اسماعيل دقايقي يادواره ملي شهيد اسماعيل دقايقي يادواره ملي شهيد اسماعيل دقايقي سردار حسن شاهوار پور ، فرمانده سپاه حضرت ولي عصر (عج) خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، یادواره سردار سرلشکر پاسدار شهید اسماعیل دقایقی، امروز با حضور آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، سید جعفر حجازی استاندار خوزستان، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در اهواز برگزار شد.

سردار حسن شاهوار پور در این مراسم اظهار داشت: با بررسی شخصیت شهید دقایقی در می‌یابیم که وی عناصری را به همراه خود وارد عرصه جنگ کرد؛ عناصر مؤثری در زمینه مهندسی، کار رزمی، فرماندهی گردان، فرماندهی لشکر، عناصر اطلاعاتی و عملیاتی و این موارد، توانمندی‌هایی بود که شهید دقایقی و شخصیت‌هایی مانند این شهید برای مقابله با متجاوزان از خود بروز دادند.

فرمانده سپاه اهواز با اشاره به آسیب‌ها و سختی‌های فراوانی که استان خوزستان در دوران هشت سال دفاع مقدس به طور مستقیم متحمل شده گفت: در کنار آن همه مسئولیت‌ها و مرارت‌هایی که مردم در آن دوران تحمل می‌کردند، برای اینکه تنور جنگ گرم‌تر شود و بتوانیم هرچه زودتر متجاوزان را از مهین اسلامی بیرون کنیم، استعدادهای درخشانی برای مدیریت صحنه جنگ حضور بهم رساندند.

پس از سخنان سردار شاهوار پور، پیام سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرائت شد که در بخشی از آن آمده است: اسماعیلی که نوای ملکوتی او، از خاک تفتیده جنوب هنوز به گوش می‌رسد که همنوا با ملائک بشارت نصرت و پیروز نهایی را برای ما زمزمه می‌کند. نقش بی‌بدیل او در جذب و سازماندهی مبارزان راه حق به ویژه مجاهدان مظلوم عراقی و احراری که لشکر کفر را رها و به جبهه الهی پیوسته بودند به هیچ‌کس پوشیده نیست.

در پایان پیام وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح شده است: شهید دقایقی را می‌توان از منتظران صالح و صادق مصلح کل دانست که در دنیای متلاطم فتنه آلود امروز همچون ستاره‌ای درخشان هدایت‌گر نسل جوان، تا رسیدن به ساحل امن ظهور می‌باشد.

 پس از پیام سردار وحیدی، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه به روی سن آمده و چند دقیقه ای برای مردم سخنرانی کرد که در مهمترین سخنان او می خوانید: هر شهید نه تنها بر اساس سنت و اراده الهی یک عنصر جاودانه است و هرگز نمی‌ میرد بلکه شهدا رمز جاودانگی ملت هم هستند چرا که حیات دائمی یک ملت را تضمین می‌کنند.

وی در ادامه افزود: شهادت، تزریق روح ماندگاری و جاودانگی در کالبد یک ملت و سرشت سرفرازی، روح سربلندی و رمز عزتمندی و اقتدار و افتخار و آزادی و استقلال یک ملت است.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم پیام رستم ناصری وزیر نفت از سوی سرهنگ سید شهریار حسینی قرائت شد که در بخشی از آن می خوانید: شهید اسماعیل دقایقی این انسان متعهد و بزرگ مرد استان خوزستان امروز به نماد حقیقی استواری و عزم پولادین دلاوران جبهه حق بدل گشته و فضای ایران اسلامی با نام او و دیگر شهدای عرصه ایثارگری عطرآگین است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: امروز با پیشرفت و درخشش کشور و تأثیر عمیق آن در بیداری عالم اسلام، بار دیگر ارزش مجاهدت فداکارانه شهیدان عزیز ما آشکار گشت. خدای حبیب و قوی را سپاسگزار، که خون شهیدان ما ضایع نگشت و این فداکاری‌ها جان تازه‌ای به امت اسلام بخشید.

اجرای نمایش زندگانی اسماعیل دقایقی به صورت تئاتر یکی دیگر از برنامه های این یادواره ملی بود که حال و هوای مراسم را دگرگون کرد، به طوری که بغض سنگین و غمگینی بر مجلس حاکم شد.

گفتنی است، در پایان این یادواره از تمبر یادبود شهید اسماعیل دقایقی پرده برداری شده که آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان جملاتی به رسم یادبود در تابلوی محل استقرار تمبر نوشته و سپس آن را امضاء کرد که پس از آن تمبر مزبور به مهر پست جمهوری اسلامی ممهور شد./9465/پ202/ص
ارسال نظرات