۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۲۳۳۳۳
آیت الله موسوی جزایری:

رسانه ها نقش بسزایی در مهندسی فرهنگی نام گزینی دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان تأکید کرد: مسؤولیت نام گزینی مناسب بر عهده دستگاه های فرهنگی، تبلیغی، رسانه ها، اهل قلم، سخنرانان و ائمه جماعات است.
رسانه ها نقش بسزایی در مهندسی فرهنگی نام گزینی دارند
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در نخستین همایش مهندسی فرهنگی نام گزینی با تأکید بر این که مسؤولیت نام گزینی مناسب بر عهده دستگاه های فرهنگی، تبلیغی، رسانه ها، اهل قلم، سخنرانان و ائمه جماعات است، گفت: فرهنگ سازی مناسب نام گزینی در سطح جامعه می تواند بهترین ایده شورای فرهنگ عمومی باشد.

وی با اشاره به فرازهای از زیارت جامعه کبیره، ابراز داشت: در این زیارت پرمعنا، نام های زیبا و لطیفی از ائمه عصمت و طهارت(ع) ذکر شده است که باید گفت جامعه اسلامی و شیعی نباید حتی در نام گذاری هم از اهل بیت(ع) جدا باشیم.

امام جمعه اهواز در ادامه سخنانش به جایگاه نام نیکو در دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: بنابر حدیثی از ائمه معصومین(ع) مبنی بر این که «حق الولد علی الوالد ان یحسن اسمه»، در رابطه با حقوق فرزندان در اسلام نخستین حق نام گذاری نیک برای فرزندان است. نام خوب باعث تقویت روحیه و به صورت ناخودگاه تأثیر مثبتی بر شخص خواهد شد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به تأثیرگذاری سریال مختار در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: این سریال توانست در بحث نام گذاری و ایجاد روحیه حماسی فرهنگ سازی ارزنده ای در کشور ایجاد کند که باید از کارگردان این مجموعه فاخر تقدیر کرد.

امام جمعه اهواز با بیان این که متأسفانه در نام گذاری در میان اقوام موانعی وجود دارد، خاطر نشان کرد: برخی از اقوام تکرار اسم در فامیل را نمی پسندند و بعضی دیگر از اقوام هم به جهت حسادت نام فرزندانشان را پست و نامناسب انتخاب می کنند.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که مبارزه با خرافه ها از مصادیق خدمت به ملت است، اظهار داشت: باید با یک سری خرافه های که در باب نام گذاری فرزندان وجود دارد مبارزه کرد.

وی با تقدیر از برگزاری این چنین همایش های و ایجاد یک سری حرکت های مطلوب در راستای مهندسی فرهنگی نام گزینی، ادامه داد: باید بدنبال این برنامه ها، حرکت های در جهت پیشرفت فرهنگ سازی نام گزینی مناسب صورت گیرد و رسانه ها هم این کار را ادامه دهند./9463/پ202/ص
ارسال نظرات