۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۲۳۳۳۹
پیام وزیر نفت و وزیر دفاع؛

شهید دقایقی تربیت یافته مکتب ناب ولایت فقیه بود

خبرگزاری رسا ـ وزیر نفت و وزیر دفاع در پیامی به یادواره ملی شهید دقایقی اعلام کردند که شهید دقایقی یکی از پرچمداران بیداری اسلامی و گسترش نهضت جهان اسلام در عصر حاضر بوده و به راستی که او نماد اراده و عزم پولادین دلاورمردان جنگ بوده است.
يادواره ملي شهيد اسماعيل دقايقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امروز در پیامی به یادواره ملی شهید دقایقی آورده است: این مراسم به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد شهادت راه‌مردی است که در جبهه‌ها، اسماعیل‌گونه در راه حق و حقیقت، حنجره بر خنجر عشق بسپرد و ذبیح‌الله شد و قامتش در خون نشست تا قامت رایت امامش استوار بماند.

اسماعیلی که نوای ملکوتی او، از خاک تفتیده جنوب هنوز به گوش می‌رسد که همنوا با ملائک بشارت نصرت و پیروز نهایی را برای ما زمزمه می‌کند.

نقش بی‌بدیل او در جذب و سازماندهی مبارزان راه حق به ویژه مجاهدان مظلوم عراقی و احراری که لشکر کفر را رها و به جبهه الهی پیوسته بودند به هیچ‌کس پوشیده نیست.

نفس پاک و مسیحایی او بارها افرادی که سال‌ها در ضلالت و گمراهی زیسته بودند را به سوی نور رهنمودن گردیده و از حضیض ذلت به اوج عزت رساند و مردانی را ساخت که بسیاری از آنان با اقتدا به حرّ شهید در کربلای دوران در زمره حسینیان قرار گرفتند. بدون شک او را باید یکی از پرچمداران بیداری اسلامی و گسترش نهضت جهان اسلام در عصر حاضر دانست.

شهید دقایقی را می‌توان از منتظران صالح و صادق مصلح کل دانست که در دنیای متلاطم فتنه‌آلود امروز همچون ستاره‌ای درخشان هدایت‌گر نسل جوان، تا رسیدن به ساحل امن ظهور می‌باشد.

ایشان الگویی از یک پاسدار و مجاهد فرهیخته و جوانی آرمانگرا بود که دوران حیات طبیعی خویش را از دوران تحصیل و مبارزه با طاغوت و رژیم ستمشاهی تا تشکیل و توسعه نهاد نوپای سپاه در خوزستان و در نهایت فرماندهی لشکر 9 بدر، خالصانه و بی‌ادعا در جهت رضای خداوند متعال و خشنودی قلب حضرت ولی‌ (عج) و نایب بر حق ایشان امام راحل عظیم‌الشأن تلاش نموده و به عنوان شاگرد برگزیده مدرسه حضرت روح‌الله (رض) آرمان خود را رفع فتنه از کل عالم قرار داده بود.

نهال نوپایی که خون اسماعیل عزیز آن را آبیاری نموده بود، امروز به شجره طیبه‌ای تبدیل شده است که تمامی مظلومین عالم، به ویژه جهان اسلام از ثمرات آن متنعم می‌باشند.

در پایان وظیفه خود می‌دانم که از کلیه عزیزانی که در برگزاری این مراسم بزرگداشت تلاش نموده‌اند، قدردانی نموده و اعتقاد دارم که کلید استقلال پیشرفت توسعه نظام مقدس جمهوری اسلامی، شناساندن وجوه مختلف حیات شهدای بزرگواری مانند این شهید عزیز می‌باشد؛ چرا که شهید اسماعیل دقایقی، به راستی به عنوان تربیت یافته مکتب ناب ولایت فقیه می‌تواند برای جوانان، مصلحان اجتماعی، منادیان وحدت و نیروهای مسلح نمونه‌ای والا و الگویی تمام عیار در همه دوران‌ها باشد.

شهید دقایقی نماد اراده و عزم پولادین دلاورمردان جنگ بود

همچنین رستم قاسمی وزیر نفت در پیامی به مناسبت کنگره ملی سردار سرلشکر شهید دقایقی که از سوی سرهنگ پاسدار سید شهریار حسینی فرماند حوزه بسیج تند گویان وزارت نفت جنوب قرائت شد، اعلام کرد: شهید اسماعیل دقایقی این انسان متعهد و بزرگمرد استان خوزستان امروز به نماد حقیقی استواری و عزم پولادین دلاوران جبهه حق بدل گشته و فضای ایران اسلامی با نام او و دیگر شهدای عرصه ایثارگری عطرآگین است.

امروز با پیشرفت و درخشش کشور و تأثیر عمیق آن در بیداری عالم اسلام، بار دیگر ارزش مجاهدت فداکارانه شهیدان عزیز ما آشکار گشت. خدای حبیب و قوی را سپاسگزار، که خون شهیدان ما ضایع نگشت و این فداکاری‌ها جان تازه‌ای به امت اسلام بخشید.

تاریخ به خون‌رنگ نظام اسلامی ما سرشار از ایثارگری و پایمردی شهیدانی است که با نثار جانشان سربلندی و اقتدار میهن عزیزمان را به ارمغان آوردند. حماسه‌آفرینان دوران دفاع مقدس، عاشقان بی‌بدیل اردوگاه ولایت بودند که در مکتب امام روح‌الله درس آزادگی و شجاعت را فراگرفتند و بی‌تردید سرباز سرافراز جبهه توحید شهید سرلشکر اسماعیل دقایقی یکی از حامیان واقعی حسین زمان و اهداف انقلاب اسلامی بود که دل در گرو ولایت فقیه و مرجعیت داشت.

در پایان این پیام آمده است: اینک در دیار ستارگان پرفروغ آسمان جهاد و تمامی به حق پیوستگان جبهه توحید و ولایت و تداوم راه نورانی آنان تحت زعامت ولی‌امر مسلمین جهان تمامی عزم خود را برای سرافرازی و پیشرفت اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی به کار خواهیم برد.

گفتنی است این یادواره با حضور مسؤولان و مقامات عالی رتبه کشوری و استانی برگزار شد که در پایان آن از خانواده های شهدا تجلیل و قدردانی شد./9465/پ202/ص
ارسال نظرات