۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۱۲۳۳۴۹
با حضور آیت الله مصباح یزدی؛

همایش جوان انقلابی و تعمیق گفتمان رهبری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ شانزدهمین همایش دفتر پژوهش های فرهنگی با هدف گرامی داشت یاد و خاطره شهید جهاد علمی نسل سوم انقلاب اسلامی شهید مصطفی احمدی روشن با عنوان «جوان انقلابی و تعمیق گفتمان رهبری در جامعه» با حضور آیت الله مصباح یزدی و آیت الله کعبی برگزار شد.
آيت الله مصباح يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شانزدهمین همایش دفتر پژوهش های فرهنگی ویژه جوانان با هدف گرامی داشت یاد و خاطره شهید مصطفی احمدی روشن شهید جهاد علمی نسل سوم انقلاب اسلامی با عنوان«جوان انقلابی و تعمیق گفتمان مقام معظم رهبری در جامعه» با حضور آیت الله محمدتقی مصباح یزدی و آیت الله عباس کعبی برگزار شد.

در این همایش آیت الله مصباح یزدی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، آیت الله عباس کعبی معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجت الاسلام پناهیان از اساتید حوزه و دانشگاه و همچنین حجت الاسلام شکروی از اساتید مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به ایراد سخن پرداختند.

آیت الله مصباح در این همایش فتنه را یک سنت الهی جهت امتحان انسان ها دانست و به تحلیل فتنه 88 پرداخت و رمز عبور از فتنه ها را داشتن بصیرت و درک و فهم درست عنوان کرد.

آیت الله مصباح یزدی در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخاب اصلح را یک واجب شرعی ذکر و تاکید کرد: در ابتدا باید فرد اصلح را شناسایی، سپس از او حمایت کنیم و در مرحله بعد دیگران را توجیه کنیم.

وی افزود: در مساله انتخابات، همشهری گرایی، سوابق، دوستی، خویشاوندی، هم زبانی و هم نژادی و هم سنگری مطرح نیست، اینکه ما در جبهه در یک سنگر مبارزه می کردیم پس به او رای دهیم این ملاک نیست و درست هم نیست.

وی اضافه کرد: باید بین خود و خدا انسان ببیند چه کسی اصلح و برای اسلام و جامعه اسلامی مفید تر است، تحت تاثیر هیچ عامل دیگری از جمله باندبازی که انسان را از انجام وظیفه باز می دارد قرار نگیریم.

آیت الله کعبی نیز در این همایش با تشریح ویژگی های گفتمان مقام معظم رهبری، اعتماد به نسل جوان را از مهم ترین شاخصه های آن دانست و تصریح کرد: ایشان بارها تاکید کرده اند که نسل سوم و چهارم انقلاب جلوتر از پدران خود هستند.

وی ابراز داشت: مخاطب رهبر فرزانه انقلاب اسلامی درباره رسالت نسل جوان در خصوص آینده کشور به دوش جوانان مؤمن، انقلابی و پای کار است و نباید مقطعی فکر کنند و البته این الزاماتی از جمله داشتن اخلاص، تقویت روحیه خلاقیت و ابتکار و بالا بردن ظرفیت کارشناسی و تخصص و توانمندی علمی دارد.

آیت الله کعبی از شهید احمدی روشن به عنوان یکی از الگوهای نسل جوان یاد کرد و افزود: جوانان ما باید بدانند تولید فکر و اندیشه در جهت تداوم انقلاب و معارف اهل بیت و آرمان های امام و شهدا نه تنها کمتر از تولید انرژی هسته ای نیست بلکه به مراتب مهم تر است و نسل جوان حوزه و دانشگاه باید به این نکته اساسی توجه و خود را برای کارهای بزرگ آماده کنند.

حجت الاسلام پناهیان نیز در این همایش با اشاره به روایاتی و با بیان اینکه ولایت الله در ولایت ائمه اطهار(ع) تجلی یافته است، تاکید کرد: کسی که در مسیر ولایت باشد همه خطاهای او به سمت توبه و اصلاح پیش خواهد رفت، عکس این مساله نیز صادق است.

وی با بیان اینکه حقیقت اسلام ناب محمدی، موضوع ولایت است، تاکید کرد: در دو دولت ابتدایی در بیست سال اخیر با شیب ملایم و سپس تند در صدد تضعیف ولایت هستند، در دولت اصلاحات در روزنامه های رسمی کشور علیه اصل ولایت فقیه مطلب منتشر و درج می شد.

حجت الاسلام پناهیان موج بیداری اسلامی را متاثر از انقلاب اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: قیام های منطقه برای درک خلأ ولایت است، البته آنها پاسخ این مهم را یافته اند و تاکید می کنند که برای مقابله با استکبار باید حول یک محور حرکت کنیم.

گفتنی است، در این همایش همچنین شماری از جوانان دانشگاهی به ارائه مقاله خود با موضوع بیانات مقام معظم رهبری با موضوع جوانان و دهه چهارم انقلاب اسلامی پرداختند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات