۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۳
کد خبر: ۱۲۳۳۷۲
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

استکبار توان حمله نظامی به ایران را ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام تقوی گفت: استکبار اگر توان حمله نظامی به ایران را داشت به یقین این کار را انجام می‌داد، واقعیت این است که آنها توان این کار را ندارند و مردم را پشتیبان نظام اسلامی می بینند.
حجت الاسلام تقوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، روز گذشته در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان با معرفی حجت الاسلام والمسلمین ‌خاتمی به عنوان امام جمعه جدید زنجان، اظهار داشت: جا دارد از تلاش های دو امام جمعه پیشین شهر زنجان مرحوم آیت‌الله اسماعیل موسوی و آیت‌الله محمدتقی واعظی قدردانی شود.

وی خواستار تعامل و همکاری عموم مردم و مسؤولان استان با نماینده جدید ولی فقیه در استان زنجان شد و تصریح کرد: امروز نیازمند تکمیل پروژه مصلای نماز جمعه زنجان هستیم که در نهایت می تواند به عنوان یک مجتمع فرهنگی مورد استفاده عموم قرار گیرد.

حجت الاسلام تقوی نماز جمعه را مظهر وحدت و بصیرت امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: شرکت در نماز جمعه واجب عینی است و حضور دیگران در نماز جمعه موجب رفع تکلیف افراد نمی‌شود، نماز جمعه باید مرکز نشر تقوا در جامعه باشد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با بیان این که شهر زنجان در دوران گذشته همواره عالم پرور بوده و امروز نیز علمای بزرگی را تحویل جامعه اسلامی داده که منشأ اثر بوده‌اند، ادامه داد: این روند بایستی همواره تداوم داشته باشد، چراکه همواره مایه خیر و برکت برای جهان اسلام بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور میلیونی ملت ایران در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن اظهار داشت: این حضور حماسی و پرشور در شرایطی بود که دشمنان تبلیغات گسترده ای قبل از 22 بهمن به راه انداخته بودند، اما در نهایت شاهد پاسخ کوبنده ایران بوده و اقتدار ایران اسلامی پس از انقلاب را مشاهده کردند.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه معادلات منطقه ای و مواضع دشمنان پس از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تغییر یافت، ادامه داد: استکبار اگر توان حمله نظامی به ایران را داشت به یقین این کار را انجام می‌داد، واقعیت این است که آنها توان این کار را ندارند و مردم را پشتیبان نظام اسلامی می بینند.

وی با تاکید بر این که حمله نظامی به ایران مساوی با بحران انرژی در جهان و اضمحلال رژیم صهیونیستی است، گفت: 40 درصد نفت مورد نیاز دنیا از خلیج فارس است، دشمنان می‌دانند که اگر بر ضد ایران تعدی انجام شود، امنیت منطقه و در نتیجه امنیت تامین نفت با خطر جدی روبه رو می‌شود./935/پ202/س
ارسال نظرات