۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۲۳۳۸۷
امام جمعه نکا:

روحانیت در عرصه نهادینه کردن اخلاق انتخاباتی تلاش کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا گفت: برگزاری انتخابات سالم، حضور حداکثری و رعایت اخلاق انتخاباتی از مسائلی است که روحانیت باید از تریبون ها این مسائل را اطلاع رسانی کنند.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني امام جمعه نکا
حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا ابراز داشت: حوزه های علیمه با بهره مندی از روحانیان بیدار باشند و همیشه در صحنه در همه صحنه های انقلاب حضور فعال داشته است و این انقلاب مدیون مجاهدت های روحانیت است.

وی اظهار داشت: روحانیت باید با زمان‌شناسی و آگاهی از برنامه های مختلف در همه صحنه ها حضور فعال داشته و در بیداری همه جانبه جامعه نقش آفرینی کند.

امام جمعه نکا با اشاره به برگزاری انتخابات آینده نیز بیان داشت: روحانیت در این صحنه نیز باید وارد میدان شده و در جامعه برای حضور حداکثری در انتخابات روشنگری کنند.

وی یادآور شد: برگزاری انتخابات سالم، حضور حداکثری و رعایت اخلاق انتخاباتی از مسائلی است که روحانیت باید از تریبون ها این مسائل را اطلاع رسانی کنند.

حجت الاسلام محمدی لایینی، در ادامه به سلسله مبارزات انقلابیون در طول تاریخ ایران اشاره کرد و افزود: شرایط به گونه‌ای بود که این مبارزات، سرانجامی نداشت اما همزمان با روی کار آمدن رضاخان، یک کار فرهنگی با تأسیس حوزه‌ علمیه‌ قم از سوی آیت الله حائری انجام شد و از دل این کار فرهنگی، بزرگ مردی به نام «روح الله خمینی» ظهور کرد و بنیان رژیم فاسد پهلوی را برکند.

وی، احداث حوزه و تربیت طلاب را از اهم کارها در نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بدون اندیشه های امام خمینی(ره)، پیروی از رهبری و بدون حوزه‌های علمیه، جامعه، قادر نیست احمدی روشن‌ها را بیافریند.

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: همه ما این انقلاب و آزادی امروز را مدیون اندیشه های امام خمینی(ره) در پیروزی این انقلاب هستیم و باید در ادامه راه نیز با همه توان در جهت نهادینه کردن آرمان های امام راحل و شهدا در انقلاب و ارزش های اسلامی تلاش کنیم./950/ت303/س
ارسال نظرات