۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۱۲۳۴۴۲
حجت الاسلام واعظ موسوی:

تقوا و غیرت راه تحکیم زندگی مشترک است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس تربیتی و خانواده حوزه علمیه خراسان با بیان این که جوانان باید پایه و اساس زندگی را بر اساس تقوا استوار کنند، اظهار داشت: یکی از چیزهایی که موجب می شود زن احساس کند تکیه گاه دارد غیرت مردانه است.
ازدواج
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دومین نشست از سلسله نشست های پانزدهمین مراسم ازدواج دانشجویی با حضور صدها زوج جوان، عصر روز گذشته در رواق شیخ حر عاملی حرم مطهر حضرت رضا(ع) برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام سید مهدی واعظ موسوی، کارشناس امور تربیتی و خانواده به ایراد سخنرانی پرداخت و حجت الاسلام مرتضی، مسؤول ستاد ازدواج دانشجویی استان خراسان و مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به قرائت پیام رهبر معظم انقلاب پرداخت.

حجت الاسلام واعظ موسوی در این همایش گفت: رسول اکرم(ص) به مردان توصیه می کنند «اگر مردان به خانم هایشان مهر بورزند، این محبت در زن ها ماندگار خواهد شد».

وی با اشاره به این که بعد از انقلاب صنعتی اروپا، زنان هم در اروپا صنعتی شدند بدین معنا که همانند مردها کار می کردند، تصریح کرد: این امر موجب شد که زنان نتوانند مردان خود را تمکین کنند و نتیجه این کار به کاهش مسؤولیت پذیری مردان منجر شد.

وی به عبارت «الرجال قوامون علی النساء» اشاره کرد و با تأکید بر این که مردان باید محکم و استوار باشند، ابراز داشت: یکی از چیزهایی که موجب می شود زن احساس کند تکیه دارد غیرت مردانه است.

وی با بیان این که صلابت مرد باید با محبت جمع شود، عنوان داشت: مولای متقیان علی(ع) در نهج البلاغه می فرمایند «کریم پیش مردم دوست داشتنی و با شکوه است» این سخن بدین معنا است که مرد با کرامت قابلیت تکیه گاه بودن را دارا است.

حجت الاسلام واعظ موسوی سپس به کلامی از سخنان گوهربار رییس مذهب تشیع اشاره کرد و افزود: این امام بزرگوار می فرمایند «خانم ها باید برای همسرانشان حریم نگهدارند»؛ ویل دورانت می گوید «چون ما مرد مطیع، کم داریم زن مطیع، هم کم داریم»، هرگاه اطاعت کم شود مدیریت مرد افت پیدا می کند و عکس این سخن نیز صادق است.

وی گفت: امام صادق(ع) می فرمایند «مردان با زنان خود موافق و خوش اخلاق باشند»، البته قرآن از افرادی که خود شیفته هستند به عنوان جبار یاد کرده است.

این مبلغ حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می فرمایند «حسادت ریشه در حب دارد» این کلام گوهربار بدین معنا است که زن چون دوست دارد محبوب باشد حسادت می کند.

وی نیز یادآور شد: مولای متقیان علی(ع) می فرمایند «غیرت هر انسان به اندازه عفت او است»، بنابراین مردان باید عفت زنان خود را با غیرتشان حفظ کنند./968/پ202/س
ارسال نظرات