۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۲۳۴۶۱
جنبش حزب الله و امل لبنان در بیانیه ای مشترک:

هدف از حمله به سوریه نابود کردن یکی از حامیان مقاومت است

خبرگزاری رسا ـ دو جنبش امل و حزب الله لبنان در بیانیه ای مشترک، هدف از حمله به سوریه را نابود کردن موضع ثابت این کشور در حمایت از مقاومت لبنان و فلسطین دانستند و حمایت خود از مسیر اصلاحات در سوریه را اعلام کردند.
جنبش امل و حزب الله
به گزارش خبرگزاری رسا، سران حزب الله و جنبش امل لبنان، روز گذشته با صدور بیانیه ای مشترک، تاکید کردند: هدف از حمله به سوریه، نابود کردن موضع ثابت و مستحکم این کشور در جابنداری از ملت فلسطین و حقوق مسلم آنها در مقاومت و بازگرداندن سرزمین های اشغالی خود و ملت و مقاومت لبنان در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

این بیانیه با حمایت از گام های بشار اسد، رییس جمهور سوریه در مسیر اصلاحات برای مصونیت بخشی به این کشور در برابر فتنه های داخلی و دسیسه های خارجی و حفظ همبستگی آن بر محور مقاومت و بازدارندگی جهت آزادسازی فلسطین و قدس شریف، افزود: بسیاری از نظام های حقوق ملت فلسطین در سرزمین و مقدسات خود را نادیده می گیرند.

حزب الله و امل با تاکید بر تمسک لبنان به سه گانه قدرت خود یعنی ارتش، ملت و مقاومت به عنوان راهکار پشتیبانی از سرزمین و کرامت خود، اعلام کردند: منافع ملی لبنانی ها، باید معیار اساسی سازمان دهی مسایل داخلی و حل مشکلات قرار بگیرد.

از سوی دیگر نجاح واکیم، رییس جنبش الشعب لبنان، با اشاره به مرحله دشواری که سوریه پیش رو خواهد داشت، تاکید کرد که دمشق قطعا از این برحان سربلند بیرون خواهد آمد و افزود: نتایج بحران سوریه بر سرنوشت کل منطقه موثر است به طوری که اگر آمریکا موفق شود، خاورمیانه جدیدی مطابق با خواست رژیم صهیونیستی ایجاد می شود.

نواف موسوی، عضو فراکسیون پارلمانی وفاداری به مقاومت لبنان نیز با اعلام اینکه هرکس که مصلحت لبنان را می خواهد باید در راستای ریشه کنی فتنه در سوریه تلاش کند، ابراز داشت: موضع ما همواره حمایت از گفت و گو میان اقشار مختلف مردم سوریه است و این موضع به نفع لبنان نیز هست.

موسوی با تاکید بر ضرورت مقاومت و سلاح آن برای رویارویی با رژیم صهیونیستی، آمادگی حزب الله برای گفت و گوهای داخلی را خاطرنشان ساخت و گفت: ما در گفت و گوها جدی هستیم، اما با کاهش توان دفاعی لبنان در برابر رژیم صهیونیستی مخالفیم./981/ب902/گ
ارسال نظرات