۰۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۱۲۳۶۴۶
آیت الله کعبی:

حوزویان نسبت به بازخوانی منشور روحانیت حضرت امام اهتمام کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر بازخوانی و تامل روحانیت و حوزه های علمیه در منشور حضرت امام راحل، این مساله را دربردارنده برکات فراوان دانست و گفت: متاسفانه در مقطعی که معارف اهل بیت عالم گیر شده است، برخی از متحجران مقدس مآب انزوا و حاشیه نشینی را ترویج می کنند.
آيت الله کعبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز چهارشنبه در درس خارج فقه الحکومه خود که با حضور طلاب و روحانیان در سالن جلسات مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره پیام تاریخی امام راحل در سوم اسفند به علما و روحانیت، حوزویان را به بازخوانی منشور روحانیت امام توصیه کرد.

آیت الله کعبی اضافه کرد: بازخوانی این منشور می تواند ما را بیش از پیش به وظایف مان آشنا کند و به مسیر تحول در حوزه و پیشرفت و عدالت در ایران اسلامی و حوزه های شیعی شتاب ببخشد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه منشور روحانیت حضرت امام، حاوی پیام های بسیاری است، افزود: یکی از محورهای مهم پیام امام در منشور روحانیت این است که ایشان از روحانیت اصیل به عنوان حاملان امانت وحی و منذران صادق، اهل مناجات و مشتاق شهادت یاد می کنند.

آیت الله کعبی افزود: حضرت امام در این پیام نقش ویژه فقاهت اصیل در حفظ اسلام را مورد تاکید قرار می دهند، خدمات علمی حوزه های علمیه را متذکر می شوند و از روحانیت به عنوان پیشکسوت عرصه شهادت یاد می کنند و خطر رخنه و نفوذ استکبار و استعمار و همچنین خطر جدایی دین از سیاست و روحانیان تحجرگرا را متذکر می شوند.

در عصر بیداری اسلامی، برخی از متحجران مروج حاشیه نشینی شده اند

آیت الله کعبی اظهار داشت: جریانی که امام در حوزه نگران آن  است، جریانی است که به جای اینکه به اسلام و معارف اهل بیت(ع) خدمت کند از سر جهل، افراط، تندروی و عدم رعایت مصالح اسلام در حقیقت به اسلام و تشیع ضربه می زند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تفکر تقریب باعث گسترش معارف اهل بیت(ع) می شود، ابراز داشت: در عصری که به برکت انقلاب معارف اهل بیت عالم گیر شده، برخی از متحجران مقدس مآب انزوا و حاشیه نشینی را ترویج می کنند.

آیت الله کعبی بیان داشت: حضرت امام راحل در این منشور، خدمات جامعه مدرسین را تشریح و تاکید می کنند که جامعه مدرسین باید طلاب عزیز انقلابی، جبهه رفته و زحمت کشیده را از خود بدانند، حتما با آنان جلسه بگذارند و از طرح ها و نظریات آنان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ارزش گذاری به روحانیت مجاهد و زحمت کش توصیه امام عظیم الشان انقلاب به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است، تاکید کرد: ایشان به روحانیان انقلابی و مجاهد نیز توصیه می کنند که همواره حرمت جامعه مدرسین را حفظ کنند.

آیت الله کعبی اظهار داشت: بازخوانی این پیام و برگزاری میزگردها و همایش هایی در این خصوص به ویژه گردهمایی طلاب استان ها و شهرستان ها می تواند حوزویان را به ایفای نقش بهتر آنان کمک کند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات