۰۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۲۳۶۶۱
آیت‌الله مصباح یزدی:

اطاعت از ولی فقیه موجب حفظ انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله مصباح یزدی، نسبت به خطر بروز تفکر سکولار در کشور هشدار داد و تاکید کرد: امروز هم در بخشی از مراکز تصمیم گیری کشور گرایشات سکولاریستی وجود دارد و اگر جرات پیدا کنند این تفکر را ابراز می‌کنند.
 آيت الله مصباح يزدي آيت الله مصباح يزدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌ الله محمد تقی مصباح یزدی، رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) قم، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد انسجام بسیج مساجد و محلات و جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران قم، با بیان اینکه مرحوم آیت الله مدرس احیا کننده تفکر تلازم دین و سیاست بود، گفت: همه امورات باید تحت نظر دین باشد و نه تنها در قانون بلکه در اجرا هم دین دخالت داشته باشد.

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) قم، با تاکید بر اینکه مشروعیت تمام دستگاه‌ها به اذن ولی فقیه است خاطرنشان کرد: اگر رییس جمهور منتخب مردم از طریق ولی فقیه نصب نشود طاغوت و اطاعت از او حرام است.

آیت‌الله مصباح یزدی، خطر بروز تفکر سکولار در کشور را هشدار داد و تاکید کرد: امروز هم در بخشی از مراکز تصمیم گیری کشور گرایشات سکولاریستی وجود دارد و اگر جرات پیدا کنند این تفکر را ابراز می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری افزود: نمود این تفکر در کشور مخالفت با روحانیت است و در جامعه این تفکر را پیاده می‌کنند که روحانیت کاری به مسایل سیاسی و اداره حکومت نداشته باشند و به امور عبادی مشغول باشند.

وی با بیان اینکه عده‌ای سعی می‌کنند با تایید نظر روحانیت و مراجع برای خود مشروعیت به دست آورند، اظهار کرد: نهضت آزادی اینگونه بود و با ارائه ظاهری متدین از خود مسایل سیاسی و اجتماعی را جدای از دین می‌دانست و قایل به تفکیک دین و سیاست بود.

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) قم، یکی از توجیهات سکولارها برای جدایی دین از سیاست را عدم تخصص روحانیت در مسایل سیاسی توصیف کرد و ابراز داشت: دستاویز دیگر آنها رفتارهای نامناسب برخی از روحانیت است که این امر در هر گروهی قابل مشاهده است و روحانیت نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

آیت‌الله مصباح یزدی، با بیان اینکه در اوائل انقلاب مساجد، محوری برای فعالیت‌های اجتماعی و انقلابی مردم بودند، خاطرنشان کرد: امروز یکی از نمودهای تفکر سکولاریسم در مسئله بهره برداری از مساجد خود را نشان می‌دهد و عده‌ای مساجد را مکانی برای عبادت و پرهیز از مسایل سیاسی و دنیایی می‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه اگر امروز مساجد به عنوان نماد دین شناخته می‌شوند به خاطر تعامل سیاست و دین است، ابراز کرد: عده‌ای در طول این دو سالی که از فعالیت اعضای ستاد انسجام بسیج مساجد و محلات می‌گذرد با بی مهری و عدم همکاری به کارشکنی مشغول هستند که ریشه آن از تفکر جدایی دین از سیاست نشأت می‌گیرد.

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) قم، با بیان اینکه برخی مخالف حضور روحانیت در مسایل سیاسی و اجتماعی هستند، تصریح کرد: تفکر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری این است که مسایل سیاسی و اجتماعی با همکاری روحانیت صورت گیرد.

آیت‌الله مصباح یزدی، از وضعیت ظاهری برخی مساجد انتقاد کرد و ابراز داشت: در کشورهای اروپایی با وجود تفکر سکولاریستی می‌بینیم که به کلیساها توجه ویژه‌ای می‌کنند اما در کشور اسلامی ما به بهانه اینکه مساجد نباید تزیین شوند هیچ نمودی پیدا نمی‌کنند در صورتی که مسجد به عنوان نماد دین باید آراسته باشد تا مورد اقبال مردم قرار گیرد.

وی اطاعت از ولی فقیه را خواسته مردم و سبب پیروزی انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و اظهار داشت: این تفکر که اطاعت از ولی فقیه اطاعت از خدا است در کشور ما نهادینه شده و حافظ انقلاب همین تفکر است و اگر در کشورهای اسلامی نیز این تفکر اجرا شود به موفقیت خواهند رسید./927/پ202/ج

ارسال نظرات