۰۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۲۳۶۶۳
رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی خبر داد؛

رقابت 205 نفر برای 19 کرسی نمایندگی آذربایجان شرقی در مجلس

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با بیان این که چهار نفر از تأیید صلاحیت شدگان استان دارای تحصیلات حوزوی هستند، گفت: اسامی 205 تایید صلاحیت شده نهایی از سوی شورای نگهبان اعلام شد.
ستاد انتخابات كشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، پرویژ آژیده، رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: طبق آخرین اعلام شورای نگهبان، 205 نفر از نامزدهای انتخاباتی استان تائید صلاحیت شده اند که تنها 77 نفر رد صلاحیت داشته ایم.

وی با بیان اینکه 18 نفر از کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی طی مراحل مختلف انصراف خود را اعلام کرده بودند و گفت: 6/72 درصد نامزدها تائید صلاحیت شده اند که این میزان در دور هشتم مجلس 3/67 بوده است، به عبارت بهتر میزان تائید صلاحیت شدگان علیرغم افزایش یک نفری تعداد نامزدها نسبت به دور گذشته، بیشتر بوده است.

آژیده با بیان این که اسامی 193 مرد و 12 زن در میان تائید صلاحیت شده ها دیده می شود، افزود: 2 هزار و 790 شعبه اخذ رای در استان وجود دارد که 2061 شعبه ثابت و 729 شعبه سیار، به تفکیک 1297 شعبه شهری و 1793 شعبه اخذ رای روستایی در سراسر استان فعالیت خواهند داشت.

وی با اشاره به این که بیش از 40 هزار نفر در زمینه برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان فعالیت خواهند کرد، خاطرنشان کرد: برای هر صندوق حداقل 6 نفر عوامل اجرایی و هیئت نظارت فعالیت خواهند داشت که در شهرستان شبستر رأی گیری به صورت الکترونیکی خواهد بود.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی زمان آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی مجلس را از نخستین ساعات فردا 4 بهمن اعلام کرد به مدت یک هفته اعلام کرد و افزود: توجه به اخلاق انتخاباتی لازمه برگزاری انتخاباتی سالم و دشمن شکن خواهد بود.

آژیده خواستار پرهیز هواداران و نامزدهای انتخاباتی از تخریب دیگر رقبا شد و افزود: ضمن اینکه اعتقاد داریم انتخابات با شور سیاسی مضاعف برگزار شود، بایستی هیچ گونه توهین و حرمت شکنی صورت نگیرد./935/پ202/س
ارسال نظرات