۰۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۲۳۶۸۶
رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی:

رقابت 90 نفر برای 12 کرسی نمایندگی مجلس در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: در آذربایجان غربی 90 نفر از نه حوزه انتخابی برای 12 کرسی نمایندگی مجلس رقابت خواهند کرد.
مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ابراهیم فتح الهی، رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی، امروز در نشست خبری با اشاره به آخرین آمار نامزدهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: در این استان 172 نفر برای نمایندگی مجلس کاندیدا شده بودند که با رد صلاحیت 56 نفر، انصراف 25 نفر و تغییر حوزه انتخابیه یک نفر، در حال حاضر 90 نفر برای تصاحب 12 کرسی نمایندگی مجلس رقابت خواهند کرد.

وی تمام کاندیداهای نهایی شده نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان آقا هستند، اظهار کرد: سه نفر از حوزه انتخابیه ارومیه، یک نفر بوکان، یک نفر پیرانشهر و سردشت، دو نفر میاندوآب، شاهین دژ و تکاب، یک نفر خوی و چایپاره، یک نفر سلماس، یک نفر ماکو، چالدران، شوط، پلدشت، یک نفر مهاباد و یک نفر نقده و اشنویه به عنوان نماینده مردم در نهمین مجلس شورای اسلامی انتخاب می شوند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با بیان این که 43 درصد سن داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان بین 40 تا 49 است، گفت: 71 درصد نامزدهای مجلس نهم در آذربایجان غربی از مدرک فوق لیسانس برخوردارند که این امر نشان دهنده سطح بالای علمی نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس در این استان است.

فتح الهی با اشاره به 48 میلیون و 290 هزار واجد شرایط رای دادن در کشور گفت: در آذربایجان غربی نیز دو میلیون و سه هزار و 82 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 20 هزار نفر شامل رای اولی هاست.

وی همچنین گفت: در آذربایجان غربی یک هزار و 50 صندوق ثابت و 806 صندوق سیار برای جمع آوری آرای مردم آماده شده است که از این تعداد 804 صندوق در شهرها و یک هزار و 52 صندوق در روستاها مستقر خواهد شد.

فتح الهی با بیان این که در مجموع 34 هزار نفر برای برگزاری انتخاباتی سالم و پر شور در سطح استان فعالیت خواهند داشت، اظهار کرد: این افراد شامل ناظران شورای نگهبان، بازرسان وزارت کشور، نیروهای نظامی و انتظامی و سایر عوامل اجرایی است.

رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان غربی با اشاره به رایانه ای بودن 95 درصد مراحل انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر این اساس در این دوره بی نقص ترین انتخابات به لحاظ شمارش آرا تجربه خواهد شد.

وی با اعلام این که در دادستانی ارومیه شعبه ویژه ای برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی تشکیل شده است، بیان کرد: خوشبختانه تا این لحظه به دلیل مدیریت خوب کاندیداها در ستادهای تبلیغاتی شان تنش سیاسی و اجتماعی و امنیتی که به اصل انتخابات لطمه ای وارد کند در استان گزارش نشده است./936 /پ202/س
ارسال نظرات