۰۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۲۳۷۰۵
25 اسفندماه برگزار می شود؛

همایش معاونان پژوهش حوزه علمیه خوزستان

خبرگزاری رسا ـ نشست هم اندیشی معاونان پژوهش حوزه های علمیه استان خوزستان؛ بیست و پنجم اسفند ماه در اهواز برگزار می‌شود.
بازديد آيت الله موسوي جزايري از دفتر تبليغات اسلامي قم شعبه خوزستان بازديد آيت الله موسوي جزايري از دفتر تبليغات اسلامي قم شعبه خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام مهدی موری کارشناس پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان در بازدید آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان از این دفتر به بیان گزارشی از فعالیت های این بخش از زمان تأسیس پرداخت.

وی با اشاره به اهداف بخش پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی گفت: مهمترین هدف این قسمت جذب و شناسایی محققین حوزه علمیه و رشد و ارتقای فعالیت های پژوهشی، تحقیقی طلاب است.

وی با بیان این که تاکنون سه فراخوان مقاله در سطح مدارس علمیه استان خوزستان داشته ایم گفت: فراخوان مقالات پیرامون اندیشه متعالی، جهاد اقتصادی و ادیان و جریان انحرافی از جمله موضوعات فراخوان مقاله در سطح استان به شمار می آیند. تا کنون 100 نفراز مدارس علمیه سراسر استان خوزستان در این فراخوان ها به ارائه مقاله پیرامون موضوعات پرداخته اند.

حجت الاسلام موری تجهیز کتابخانه دفتر تبلیغات اسلامی، راه اندازی کتابخانه دیجیتال و برگزاری جلسات با حضور اساتید سطح عالی حوزه علمیه را از دیگر فعالیت های این بخش برشمرد.

وی با اشاره به برگزاری نشست علمی تخصصی با موضوع جهاد اقتصادی گفت: این نشست یک روزه با حضور 45 نفر از صاحب نظران حوزه علمیه در اهواز برگزار شد.

این فعال فرهنگی با اشاره به فعالیت های انتشاراتی از جمله چاپ ویژه نامه با موضوع غدیر شناسی، شبهات مهدویت و نشانه های ظهور گفت: در سال جاری با هدف بصیرت افزایی نمایشگاه کتاب با موضوع حوزه و معارف اسلامی برای دانشگاهیان برگزار شد.

وی با اشاره به ضعف موجود در ارائه مقالات و پایان نامه های طلاب گفت: در تاریخ سوم و چهارم اسفند ماه سال جاری کارگاه تخصصی با موضوع شیوه نگارش پایان نامه و ارائه مقالات با حضوردکتر ضیائی فر برگزار می شود.

حجت الاسلام موری به برگزاری نشست هم اندیشی معاونان پژوهش حوزه های علمیه استان خوزستان اشاره کرد و ابراز داشت: بیست و پنجم اسفند ماه نشستی با هدف تعامل و همفکری با حضور معاونان پژوهش حوزه های علمیه خوزستان در اهواز برگزار می شود./9464/پ203/ص
ارسال نظرات