۰۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۲۳۸۳۸
آیت الله شبستری:

شرکت در انتخابات عمل به تکلیف است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به ضرورت حضور پرشور در انتخابات گفت: با توجه به شرایط امروز نظام و هجمه دشمنان شرکت در انتخابات وظیفه و تکلیف همگانی است.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز انتخابات را مظهر مردم سالاری دینی دانست و اظهار داشت: هر قدر حضور در صحنه مردم بیشتر باشد نشان از رضایت و اعتماد عمومی از نظام و مسؤولان است.

وی ادامه داد: دشمنان چشم به چگونگی و میزان حضور مردم در انتخابات دوخته اند، در شرایطی که کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت، یکدلی و فضای سالم همراه با شور و شعور انتخاباتی است، بایستی همگان نسبت به حضور حماسی مردم در انتخابات اهتمام داشته باشند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به شرایط امروز نظام و هجمه دشمنان در جهت حضور کم رنگ مردم در انتخابات 12 اسفند، حضور در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی و شرکت در انتخابات مجلس وظیفه و تکلیف همگانی است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: استکبار جهانی از ماه ها قبل تحولات انتخاباتی کشور را رصد می کند و درصدد مایوس کردن مردم از انتخابات و نقش مجلس در راس امور هستند، غافل از این که ملت ایران حماسه پرشور 22 بهمن را بار دیگر در 12 اسفند تکرار خواهند کرد.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توجه و دقت نامزدهای انتخاباتی بر رعایت اخلاق و انصاف در تبلیغات اظهار داشت: باید به شعور مردم احترام گذاشت، نامردهای انتخاباتی وعده‌های غیرقابل عمل و غیرعقلایی به مردم ندهند، که در صورت عدم تحقق عامل مهمی در بدبینی مردم نسبت به نظام اسلامی و جایگاه نمایندگی مجلس خواهد بود.

وی ریخت و پاش های اضافی و اسراف در امر تبلیغات انتخاباتی را مذموم دانست و خواستار قانون‌گرایی نامزدهای انتخاباتی شد و افزود: انصاف لازمه تبلیغ صحیح و مورد تائید اسلام است، انتقاد صرف و پر سر و صدا از دولت و عملکرد مسؤولان برای جلب رای مردم کار درستی نبوده و کاندیداها نباید برای خوشایند مردم تنها به انتقاد اکتفا کنند.

آیت الله شبستری هدف از اجرای قانون در جامعه را تعالی اخلاق و نظم دانست و گفت: از کسانی که خود را کاندیدای مجلس معرفی کرده‌اند، انتظار بیشتری برای اجرای قانون می‌رود، مردم نیز منتظر قانون گرایی نامزدهای منتخب خود هستند، در حقیقت نامزدهای مجلس شورای اسلامی در معرض حساسیت عمومی برای تعهدپذیری در برابر قانون هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت اخلاق‌مندی کاندیداها افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ انتخابات مصونیت آفرین است، بنابر این بایستی همگان در انتخابات با حضوری آگاهانه پاسخی کوبنده به یاوه گویی های دشمنان بدهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ویژگی های نامزدهای اصلح مجلس پرداخت و اظهار داشت: کاندیداهای انتخابات مجلس نباید وابسته به کانون‌های قدرت و ثروت، جریان فتنه 88 و جریان انحرافی باشند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: اگر شناختی از کاندیداها ندارید از مشاوران بی‌غرض و امین کمک بگیرید، بنده از نه از  سوی دفتر و  نه خودم نام کسی را اعلام نمی کنم و اگر کسی خود را منتسب به بنده قرار داد، کذب محض است، بنده به طور کلی شرایط یک کاندیدای اصلح را بیان کردم.

وی در پایان قطع صادرات نفت به انگلیس و فرانسه را حرکتی مثبت در جهت مقابله با تبلیغات روانی اروپا علیه ایران دانست و ادامه داد: با قطع صادرات نفت ایران به برخی کشورهای اروپایی هشدار خوبی داده شد./935/پ201/ج
ارسال نظرات