۰۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۲۳۹۰۴
عضو خبرگان رهبری خواستار شد؛

توجه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس به ارزش های نظام اسلامی

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: نامزدهای انتخابات مجلس نهم باید در تبلیغات خود پاسدار ارزش های نظام و انقلاب اسلامی باشند و در راستای صیانت از خط و مشی های نظام حرکت کنند.
حجت الاسلام و المسلمين قريشي حجت الاسلام و المسلمين سيد علي اكبر قريشي نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري حجت الاسلام و المسلمين سيد علي اكبر قريشي نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر قریشی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان اینکه مراجعه به معیارها و متون دینی شاخصه انتخاب اصلح است، گفت: سعه صدر و پشتکار برای رفع مشکلات و همچنین شکوفایی جامعه را از شاخصه های مهم برای افرادی دانست که به عنوان نمایندگان مردم در خانه ملت حضور خواهند یافت.

وی با مهم برشمردن تقوای الهی در حوزه فعالیت های سیاسی عنوان کرد: کاندیدهای انتخاباتی باید در همه حال تقوای الهی را سرلوحه گفتار و کردار خود قرار دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که وابستگی نامزدهای انتخابات مجلس به کانون های قدرت و ثروت به ویژه تاثیرپذیری آنان از اندیشه های غربی مغایر با اصول و معیارهای انتخابات در جامعه اسلامی و نشانه بی مبالاتی افراد است، تصریح کرد: هیچ حزب، گروه و نهادی نباید خود را در برابر نماینده یا نمایندگان مشخص قرار دهند و در کنار مردم و هماهنگ با جامعه در راستای نیل به اهداف نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران قدم بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی معتقد است که نامزدهای انتخابات مجلس نهم باید در تبلیغات خود ارزش های نظام اسلامی را در نظر گرفته و از ایجاد دو گانگی بپرهیزند.

وی با اشاره به سیره ائمه معصومین و حضرت علی(ع) در رفتارهای سیاسی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات متعدد اسلامی و به خصوص فرامین امام علی(ع) به‌عنوان پرچمدار سیاست اسلامی در جهان تمام مسؤولان و در رأس آن نمایندگان مجلس باید خود را خدمت‌گزار مردم دانسته و به این ترتیب راه را برای رسیدگی هر چه بهتر به امور کشور هموار کنند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره بر ضرورت برخورداری نمایندگان از تقوای الهی خاطرنشان کرد: در مملکت اسلامی تمام نمایندگان مجلس و مسؤولان نظام باید دارای خصوصیت «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و أولی الأمر منکم» بوده و به این ترتیب پایبندی خود به آرمان‌های نظام اسلامی را ثابت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی دوری از جناح‌زدگی و اعتقاد راسخ به آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران را از دیگر خصوصیات مهم نمایندگان مجلس دانست و تصریح کرد: در صورتی که نمایندگان کوچک ترین شک و شبهه‌ای نسبت به سیاست دینی داشته و در قبال احزاب دیگر به ایستادگی برخیزند، می‌توان این برداشت را کرد که گروه یا حزبی بر سایر احزاب سیاسی جامعه تحمیل شده و به این ترتیب نمی‌توان آینده‌ای روشن برای جامعه ترسیم کرد./936/ت302/س
ارسال نظرات