۰۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۱۲۳۹۳۹
آیت الله علوی گرگانی:

کاستی های حوزه آسیب شناسی و رفع شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی، با ابراز تاسف از افت کیفی حوزه های علمیه، خواستار آسیب شناسی کاستی ها و نقاط ضعف حوزه و تلاش و برنامه ریزی برای حل آن شد.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی، از استادان برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، شنبه شب در دیدار شماری از استادان سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم، با اشاره به برخی از مشکلات و کاستی های موجود در حوزه اظهار داشت: مهم تر از بیان درد و نقاط ضعف، تبیین راهکارها و راه علاج است.

وی با بیان اینکه دو اصل مهم در روحانیت و حوزه باید متحول شود، اظهار داشت: طلاب باید بدانند علم تنها همچون بدن بدون لباس است و زینت علم عمل به آن است.

آیت الله علوی گرگانی اضافه کرد: امروز حوزه از نظر کمیت با گذشته تفاوت بسیاری دارد و قابل قیاس با گذشته نیست، اما از نظر کیفیت دچار افت شده ایم و باید این مساله را ریشه یابی و آسیب شناسی کرد.

وی ابراز داشت: روشی که امروز در حوزه در پیش گرفته شده است موجب ضعف علمی طلاب و حوزویان می شود، برای تقویت علمی طلاب و روحانیان باید اموری همچون پیش مطالعه، شرکت در کلاس درس، مطالعه و مباحثه مورد توجه جدی قرار گیرد.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: متاسفانه امروز مراجع و علمای بزرگ از حضور کمرنگ طلاب در جلسات درس گلایه دارند، باید بدانیم طلبه ای که این گونه درس بخواند به جایی نخواهد رسید.

آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه با ادامه این شرایط ما دچار خسران های جبران ناپذیری خواهیم شد، تاکید کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که طلاب مجبور شوند این اصول اربعه را مورد توجه قرار دهند در این صورت مطالبات مراجع، علما و شخص مقام معظم رهبری نیز تامین و عملیاتی خواهد شد.

آیت الله علوی گرگانی در بخش پایانی سخنان خود تقویت جنبه های اخلاقی را یک نیاز ضروری برای حوزویان دانست. /924/پ202/ج
ارسال نظرات