۰۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۲۳۹۶۲
کاندیدای جبهه متحد و پایداری در تبریز:

نظارت بر اجرای قانون وظیفه اصلی نمایندگان مجلس است

خبرگزاری رسا ـ نامزد جبهه متحد و پایداری اصولگرایان در مناظره با وزیر دولت اصلاحات گفت: نمایندگان مجلس باید با نظارت صحیح بر اجرای قانون در مقابل کارشکنی برخی مسؤولان بایستند.
حجت الاسلام جليل زاده، نامزد جبهه متحد اصولگرايان و جبهه پايداري در تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مناظره پزشکیان، وزیر سابق دولت اصلاحات و نامزد مستقل اصلاح طلبان، و حجت الاسلام جلیل زاده، نامزد جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری که سوابقی چون مسؤول نمایندگی های ولی فقیه در حفاظت و امنیت سپاه کل، سپاه آذربایجان شرقی و سپاه انصارالمهدی(عج) در کارنامه دارد، عصر روز گذشته در دانشگاه صنعتی سهند برگزار شد.

حجت الاسلام رسول جلیل زاده در سخنانی اظهار داشت: هر جامعه باید با نرم افزارهای کارآمد به پیشبرد اهداف خود فکر کند و در کشوری که با دموکراسی اداره می شود، مجلس به عنوان نرم افزار آن ایفای نقش می کند.

وی ناهماهنگی نمایندگان پیشین مجلس با مسؤولان اجرایی کشور را از ایرادهای مجلس هشتم برشمرد و افزود: بسیاری از نمایندگان تا به حال، مجلس و جلسه های آن را در حاشیه کارهای اصلی خود قرار داده اند که موجب عدم تصویب قانون های جدید برای ایجاد شرایط جدید در جامعه شده است.

پزشکیان نیز در مورد عملکرد این دوره از مجلس گفت: اگر کسانی وارد خانه ملت شوند که تخصص و توانایی لازم برای تصویب و نظارت بر قانون های کارشناسی شده را نداشته باشند، شاهد آسیب های بسیاری در تحقق اهداف نظام خواهیم بود.

وی بزرگ ترین مشکل دوره ی پیشین را اجرایی نشدن قوانین موجود از سوی دولت دانست و افزود: قانونی که توسط نمایندگان مردم تصویب می شود و شورای نگهبان نیز آن را تأیید می کند، دلیلی برای اجرا نشدن ندارد.

حجت الاسلام جلیل زاده در واکنش به این اظهار نظر پزشکیان جواب داد: نمایندگان مجلس باید با نظارت صحیح بر اجرای قانون در مقابل کارشکنی برخی مسؤولان بایستند و اگر قانونی درست اجرا نشده باید نمایندگان بر آن نظارت کرده و جلوی آن را می گرفتند.

پزشکیان نیز این ایراد را وارد دانست و این را ناشی از وجود افراد غیرکارشناس و بدون تخصص لازم در مجلس عنوان کرد و با اشاره به تشکیل بی هدف حزب ها و جبهه های مختلف در نزدیکی انتخابات افزود: در بررسی های انجام شده هیچ کدام از این احزاب و جبهه ها دارای اهداف مشخص و برنامه کاربردی نیستند و صرفاً جنبه انتخاباتی و سیاسی دارند.

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب به ناچار از افراد بدون تجربه برای آغاز راه استفاده می شد؛ اما اگر افراد غیر مجرب، هم چنان در سمت های مدیریتی کشور باقی بمانند سال های سال در اول راه خواهیم ماند.

حجت الاسلام جلیل زاده نیز با انتقاد از نوع عملکرد مجلس های پیشین و نبود نظم در اکثر جلسه های آن گفت: اکثر جلسه های علنی مجلس با تعداد بیش از صد نفر غایب برگزار می شود که با توجه به مدت زمان محدود مجلس، در دراز مدت عملکرد مطلوبی در تصویب قوانین کشور و نظارت بر آن به وجود نمی آید.

بنا بر این گزارش، در ادامه این مناظره دانشجویان، سؤالات کتبی خود را از مسعود پزشکیان در مورد قانون تصویب شده مجلس درباره حقوق مادالعمر نمایندگان و این که آیا خود را قائل به ولایت مطلقه فقیه می دانید یا خیر پرسیدند که با واکنش های خاص وی همراه بود؛ پزشکیان حمایت از کسانی را که به عنوان افراد سیاسی به فعالیت می پردازند، ضروری دانست و این امر را یک رویه عادی در تمامی کشور ها اعلام کرد.

وی در مورد قائل بودن به ولایت مطلقه فقیه اظهار داشت: بنده تمامی بندهای قانون جمهوری اسلامی را پذیرفته ام که در آن مشغول به خدمت برای مردم شده ام و بر تمامی اصل های آن از اختیارات ولایت فقیه اعتقاد دارم.

حجت الاسلام رسول جلیل زاده در بخش دیری از این مناظره در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان مبنی بر وضعیت اسفناک دریاچه ارومیه اظهار داشت: ای کاش نمایندگان استان با همکاری و همدلی بیش تر، پرونده مربوط به دریاچه ارومیه را پیش می بردند. چراکه خشک شدن این دریاچه، سلامتی تمامی مردم منطقه را به خطر می اندازد، راه حلی که کارشناسان برای جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه پیشنهاد داده بودند را نمایندگان می توانستند با پیگیری های اساسی به تصویب برسانند.

پزشکیان نیز دلیل عدم تصویب طرح احیای دریاچه ارومیه را رأی ندادن نمایندگان سایر استان ها عنوان کرد و افزود: با وجود تمامی تلاش های انجام شده، متاسفانه با عدم موافقت سایر نمایندگان برای انتقال آب، این طرح تصویب نشد.

حجت الاسلام جلیل زاده در این مناظره که با استقبال دانشجویان همراه بود، در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان اظهار داشت: من عضو جبهه پایداری نیستم، شرط من برای حضور در این لیست، نبودن افرادی است که وابسته به فتنه و انحراف هستند.

گفتنی است، این مناظره که به همت تشکل جامعه ی اسلامی دانشجویان دانشگاه سهند برگزار شد، با پخش کلیپ سخنان رهبری در مورد انتخابات و نشان دادن تبلیغات ضد انتخاباتی رسانه های غربی، اعتراض دانشجویان به خط خوردن برخی سوالات و سوال رو در روی دو نماینده همراه بود./935/پ201/س
ارسال نظرات