۰۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۱۲۴۰۰۴

افزایش مدارس علمیه خواهران در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌ علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: تا پایان سال جاری تعداد مدارس علمیه خواهران در سطح استان به 9 باب افزایش خواهد یافت.
طلاب خواهر
حجت الاسلام محمدرضا غنی زاده، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به برنامه‌های حوزه علمیه استان در راستای توسعه مدارس علمیه‌ اظهار کرد: در راستای اشاعه و نشر فرهنگ غنی اسلام و در جهت حرکت در مسیر سیاستگذاری‌های کلان توسعه کمی و کیفی مدارس علمیه استان‌ تا پایان سال جاری سه مدرسه علمیه در‌ استان افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: با آغاز به کار این مدارس علمیه تعداد مدارس حوزوی خواهران در آذربایجان غربی به 9 باب افزایش می یابد.

حجت الاسلام غنی زاده با بیان این که موافقت های اصولی برای پذیرش طلبه در حوزه علمیه واحد خواهران شهرستان ماکو از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گرفته شده است، گفت: حوزه های علمیه شهرستان های تکاب و چایپاره نیز به زودی راه اندازی می شود.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران آذربایجان غربی با بیان این که هم اینک هشتصد نفر از بانوان طلبه در مقاطع سه گانه حوزوی در شهرستان‌های ارومیه، نقده، میاندوآب، شاهین دژ، خوی و سلماس مشغول فراگیری علوم و معارف اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: تعداد افراد پذیرش شده در نیمه دوم سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان هشتاد نفر است.

وی با بیان این که برنامه‌های تحصیلی نیمه دوم سال جاری در محور پژوهش منطقه ای برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: مسیر پژوهش‌های انجام شده در حوزه‌های علمیه براساس مطالبات معنوی جامعه پیش بینی شده است.

حجت الاسلام غنی زاده از پذیرش دانشجو در سطح 3 حوزه (کارشناسی ارشد) در ارومیه خبر داد و گفت: ظرفیت پذیرش سطح 3 حوزه علمیه خواهران ارومیه امسال چهل بود./936/ت302/س

ارسال نظرات