۰۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۱۲۴۰۱۷

برگزاری همایش تخصصی شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان در خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول تشکل های دینی خراسان رضوی از برگزاری همایش تخصصی شورای هیئات مذهبی وکانون مداحان شاعران مذهبی خراسان رضوی در مشهد خبر داد.
برگزاری همایش تخصصی شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان در خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام حسین نمازی فرد، مسوول تشکل های دینی خراسان رضوی در حاشیه این همایش تخصصی اظهار کرد: این همایش با حضور 90 نفر از روسا و مدیران تشکل های میانی در مشهد برگزار شده است.

وی افزود: این همایش تخصصی فرصتی برای اعلام همبستگی و تجدید پیمان هیئات و کانون مداحان شاعران مذهبی با مقام معظم رهبری در جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

وی در خصوص اهداف این همایش نیز بیان کرد: ارتباط و تعامل فرهنگی میان هیئات مذهبی و کانون مداحان، تلاش برای آسیب زدایی و خرافه زدایی و اجرای برنامه های موثر فرهنگی به منظور ارتقای معارف اهل بیت از جمله اهداف برگزاری این همایش تخصصی است.

حجت الاسلام نمازی فرد در خصوص کارگاه های آموزشی که در حاشیه این همایش برگزار شده تصریح کرد: بیان راهبرد ها و راهکارها در اجرای برنامه های فرهنگی و آسیب زدایی از فعالیت های دینی و مذهبی از موضوعات مطرح شده در کارگاه های آموزشی بود که در حاشیه این همایش برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در حاشیه این همایش بازدید از فرهنگسرای زیارت نیز صورت گرفته افزود: نرم افزار چند رسانه ای انتخابات و بسته های فرهنگی نیز به افراد شرکت کننده در این همایش تقدیم شده است.

گفتنی است، همایش تخصصی شورای هیئات مذهبی و کانون شاعران مذهبی خراسان رضوی پنج شنبه گذشته به مدت دو روز در اردوگاه مازندران مشهد برگزار شد.

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی دبیر شورای هیئات مذهبی کشور شد

حجت الاسلام حسن صباغیان در خصوص تعداد هیئت های مذهبی در استان اظهار کرد: خراسان رضوی 7 هزار و 500 هیئت مذهبی ثبت شده دارد که از این میزان 3هزار و 700 هیئت متعلق به مشهد است.

وی در خصوص اساس کار شورای هیئات مذهبی را در دو محور ذکر و بیان کرد: انجام کار فرهنگی و آسیب شناسی در بستر هیئات مذهبی محور اصلی این شورا را تشکیل می دهند که کار در این دو محور بزرگترین خدمت به هیئات است.

وی با اشاره به انتخابات و تبلیغ هیئت های مذهبی برای کاندیدایی خاص عنوان کرد: شورای هیئات مذهبی استان با فراخوانی هیئات مذهبی ذهن هیئات را به منظور عدم تبلیغ به ضرر و یا نفع نامزدهای انتخاباتی روشن کرده است.

حجت الاسلام صباغیان ادامه داد: چنانچه هیئتی به امر تبلیغ اقدام کند شورای هیئات مذهبی استان پیگیری کرده و به صورت جدی با هیئت مذهبی مربوطه برخورد می کند.

وی تاکید کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد تا نسبت به حضور حداکثری مردم به ویژه هیئات مذهبی در انتخابات اهتمام ورزیده شود.

مبلغان نباید برای کاندیداها تبلیغ کنند

کارشناس مسوول امور مبلغین تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: روحانیون مستقر وهجرت حق تبلیغ به نفع و یا به ضرر کاندیداهای انتخاباتی را ندارند.

حجت الاسلام علی بخشی، کارشناس مسوول امور مبلغین تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: در صورتی که روحانیون طرح مستقر و هجرت به تبلیغ برای کاندیدایی خاص اقدام کنند ابتدا تذکر شفاهی به آنها داده می شود.

وی افزود: در صورت تکرار تبلیغ برای نامزد انتخاباتی به روحانی تذکر کتبی داده شده و ضمن درج در پرونده لغو قرارداد به عنوان مبلغ با روحانی مستقر و هجرت انجام می شود.

حجت الاسلام بخشی با بیان این مطلب که انتخابات نماد مردم سالاری دینی بوده و همه ما مردم را برای حضور در پای صندوق های رای فرا می خوانیم، تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد سوء استفاده و بهره برداری اشخاص و جریانات سیاسی خاص از سرمایه فاخر روحانیت صورت بگیرد.

کارشناس مسئول امور مبلغین تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه مبلیغن اعزامی در آستانه انتخابات به شکل ویژه در راستای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تبلیغ می کنند، اظهار کرد: شرکت آحاد جامعه در انتخابات همراه با نظم و حفظ امنیت، آگاهی و بصیرت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح و دارای تقوا و تدبر از جمله محورها و موضوعاتی است که مبلیغن به امر تبلیغ می پردازند.

وی افزود: جلوگیری از سوء استفاده تبلیغاتی دشمن با شرکت در انتخابات، توجه به ملاک های دینی و انقلابی نه قومی و طایفه ای و شرکت در انتخابات به عنوان تکلیف شرعی و عقلی از دیگر موضوعاتی است که مبلغین به تبلیغ اقدام می کنند./930/د102/س


ارسال نظرات