۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۱۲۴۰۲۲

درخشش طلاب مدرسه علمیه عالی نواب در جشنواره علامه حلی

خبرگزاری رسا ـ دو تن از طلاب مدرسه علمیه عالی نواب موفق به کسب عنوان رتبه برتر و شایسته تقدیر در جشنواره علامه حلی شدند.
علامه حلي
حجت الاسلام محمد خانی، مسؤول پژوهش مدرسه علمیه عالی نواب، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: حجت الاسلام مسلم گریوانی از فارغ التحصیلان رشته تخصصی کلام اسلامی مدرسه علمیه عالی نواب و حجت الاسلام محمدعلی عصمتی از دیگر دانش پژوهان رشته تخصصی فقه و اصول مدرسه علمیه عالی نواب موفق به کسب رتبه برتر و شایسته تقدیر در جشنواره علامه حلی شدند.

وی افزود: حجت الاسلام گریوانی در گروه پایان نامه سطح سه با ارائه پایان نامه خود با عنوان «آسیب‌شناسی باور به خدا در معنویت‌های نوظهور هندی» با کسب امتیاز 81.5 حائز رتبه برگزیده جشنواره علامه حلی شد.

مسؤول پژوهش مدرسه علمیه عالی نواب خاطرنشان کرد:‌ اثر فوق رساله سطح سه وی در رشته تخصصی کلام اسلامی مدرسه علمیه عالی نواب می باشد که با راهنمایی حجت الاسلام دکتر فعالی و مشاوره حجت الاسلام خسرو پناه و استاد ظهیری در سال تحصیلی جاری تدوین یافت و در تاریخ شانزدهم دی ماه سال دفاع و با نمره 20/18 مورد پذیرش قرار گرفت.

وی ادامه اد: اثر دیگر وی کتابی با عنوان «خدایی که در این نزدیکی است» است که سال گذشته در جشنواره علامه حلی و کتاب سال استان خراسان رضوی حائز رتبه برتر شد.

وی نیز بیان کرد: حجت الاسلام محمدعلی عصمتی با ارائه مقاله «دلالت سیاقی» در گروه مقالات سطح سه با کسب امتیاز 79.5 حائز رتبه شایسته تقدیر شد. این مقاله از سری مجموعه های مقالات حکمت وی در مدرسه علمیه عالی نواب است که با راهنمائی‌های استادان این مدرسه به نگارش در آمده است.

حجت الاسلام خانی با یادآوری این که در مدرسه علمیه عالی نواب سه نوع مقاله تنزیل، بصیرت و حکمت نوشته می شود، تصریح کرد: مجموعه مقالات حکمت برای همه طلاب الزامی است، مقالات بصیرت اختیاری و تنزیل نیز مقالات کلاسی است که خود استاد بیان می کند؛ ولی حکمت ها با راهنمایی استادان مشاور است و تاکنون مقالات دیگری هم از این مدرسه در کنگره های مختلف حائز رتبه برتر و شایسته تقدیر شده اند.

گفتنی است، جشنواره علامه حلی چهارم اسفندها در شهر قم و با حضور آیت الله استادی و علما و صاحب نظران برگزار شده است./968/پ202/س
ارسال نظرات