۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۲۴۰۴۷
با انصراف 8 نفر؛

تعداد داوطلبان مجلس در آذربایجان شرقی به 188 نفر رسید

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی گفت: با انصراف 8 نفر از داوطلبان، تعداد کاندیداهای این استان به 188 نفر رسید.
مجلس شوراي اسلامي
پرویز آژیده، رییس ستاد نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: از 205 نفر نامزد تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان در استان، 9 نفر قبل از آغاز رسمی تبلیغات انصراف داده بودند.

وی ادامه داد: در چهار روز اخیر نیز 8 نفر دیگر از حوزه های مختلف انتخابیه استان انصراف دادند که با این حساب، هم اکنون 188 نفر برای ورود به مجلس نهم با یکدیگر رقابت دارند.

آژیده گفت: از انصراف دهندگان اخیر داوطلبان نمایندگی مجلس از آذربایجان شرقی، چهار نفر از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، دو نفر از حوزه انتخابیه مرند ـ جلفا، یک نفر شبستر و یک نفر از ملکان بوده اند.

رئیس ستاد نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 40هزار و 470 نفر دست اندرکار برگزاری این دوره از انتخابات در استان هستند، گفت: این افراد در قالب عوامل هیأت‌های اجرایی، نظارت، بازرسین و نیروهای انتظامی و حفاظت در زمان برگزاری انتخابات انجام وظیفه خواهند کرد.

وی ادامه داد: دو هزار و 790 شعبه اخذ رای در 13حوزه انتخابیه استان پیش بینی شده که از این تعداد دو هزار و 61 شعبه ثابت و بقیه سیار هستند و یکهزار و 297 شعبه نیز در مراکز شهری و یکهزار و 493 شعبه در مناطق روستایی مستقر خواهد شد.

آژیده، با تاکید بر اصل بی‌طرفی کامل مجریان انتخابات، خاطرنشان کرد: وظیفه مجریان انتخابات امانت ‌داری و بسترسازی برای حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی است و ما نسبت به سلامت انتخابات تعصب داریم.

وی، در خصوص رقابت گروه‌های مختلف سیاسی در این دوره از انتخابات، گفت: گرچه مرزبندی مشخصی بین جناح‌های سیاسی کشور دیده نمی ‌شود؛ اما حضور ائتلاف‌ها و گروه‌های متعدد با سلایق سیاسی مختلف در صحنه انتخابات مشهود است و امیدواریم که شاهد یک رقابت سالم انتخاباتی باشیم.

آژیده در ادامه با تأکید بر این که نامزدهای انتخاباتی مجلس باید در تبلیغات خود واقعیت ها را بیان و شعارهای غیر عملی ندهند، اظهار داشت: در دیدگاه اسلامی بیان حقایق و واقعیت ها و جاری و ساری کردن آن در تبلیغ مورد تاکید است و مردم خود صداقت در تبلیغات را بهتر از همه درک می کنند.

رییس ستاد نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی هدف را مشارکت گسترده مردم در انتخابات دانست و افزود: نامزدها و طرفداران آنها باید یک فضای سالم با رعایت اخلاق انتخاباتی را در طرح های تبلیغاتی خود مد نظر قرار داده و منافع مردم و نظام را اولویت نخست خود قرار دهند.

گفتنی است، آذربایجان شرقی با جمعیت سه میلیون و 700 هزار نفری، دارای 20 شهرستان و 13 حوزه انتخابیه است که در مجلس شورای اسلامی 19 کرسی را در اختیار دارد./935/ت302/س
ارسال نظرات