۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۲۴۰۵۵
فرماندار رشت:

انتخابات در ایران اسلامی جشن مردم سالاری دینی است

خبرگزاری رسا ـ فرماندار رشت گفت: انتخابات در همه مقاطع برای کشور ما حساس بوده و جشن مردم سالاری دینی است.
انتخابات
ولی الله عظمتی، فرماندار رشت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، از حضور 28هزار و 390 نفر رای اولی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رشت خبر داد.

وی با بیان این که انتخابات در همه مقاطع برای کشور ما حساس بوده، اعلام کرد: انتخابات برای مردم ما جشن مردم سالاری دینی است.

عظمتی در خصوص اهمیت انتخابات مجلس نهم، اظهار کرد: بیداری اسلامی در سطح جهان و مطرح شدن ایران به عنوان الگوی مدیریتی اسلامی غرب را از تکرار مدل جمهوری اسلامی به هراس انداخته است.

فرماندار رشت، تحریم ها و تهدید های غرب را ناشی از فشارسیاسی حاصل از ترس دانست و گفت: حضور باشکوه مردم در انتخابات پیش رو پس از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن، دشمن را نا امید خواهد کرد.

وی از حضور 28هزار و 390 نفر رأی اولی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رشت خبر داد و گفت: همه متولدان از 12 اسفند 1372به پایین می توانند در انتخابات شرکت کنند.

عظمتی با بیان این که551 هزار نفر در رشت واجد شرایط رای دادن هستند، گفت: واجدین شرایط رای دادن در انتخابات دوره گذشته، 535 هزار نفر بوده است.

وی اضافه کرد:51 نفر برای انتخابات مجلس در رشت کاندید شدند که از این میان 33 نفر تایید صلاحیت شدند.

فرماندار رشت به استقبال گسترده مردم رشت از انتخابات دوره های قبل اشاره کرد و گفت: برای کاهش اتلاف وقت رای دهندگان و افزایش سرعت در جمع آوری آرا 36 شعبه اخذ رای در سطح رشت افزایش داده شده است.

عظمتی همگان را به رعایت اخلاق انتخاباتی و عمل به قانون فراخواند و گفت: رعایت اخلاق انتخاباتی در یک جامعه اسلامی یک ضرورت مهم است./950/ت302/س
ارسال نظرات