۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۲۴۰۷۸
معاون تبلیغ حوزه علمیه استان تهران:

نماینده اصلح، رهنمود رهبری را فصل الخطاب می‌داند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه استان تهران با اشاره به ‌معیارهای انتخاب اصلح گفت: فردی که اعتقاد سالمی نسبت به اسلام و تشیع دارد و نظر علما و ولی فقیه را مطرح کرده و بیان رهبری را فصل الخطاب همه مسائل می‌داند، اصلح به شمار می آید.
حجت الاسلام وحيد بابادائي، معاون تبليغ مركز مديريت حوزه هاي علميه استان تهران
حجت الاسلام وحید بابادایی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا معیارهای اصلی انتخاب افراد اصلح را بیان کرد.

وی ابراز داشت: بهترین و بالاترین معیارها در مورد انتخابات و شرایط فرد اصلح،‌ معیارهایی است که بزرگان دینی ما به خصوص مقام معظم رهبری ارائه داده و می دهند.

وی به مهم ترین ویژگی‌های فردی که بهتر است به عنوان نمایندگی مجلس انتخاب شود اشاره کرد و گفت: یکی از معیارهای مهم که نیاز است، نمایندگان مجلس دارا باشند، تقوا است؛ به طور قطع همه کسانی که مورد تایید شورای نگهبان واقع می شوند حداقل تقوا را دارند اما تقوای حداقل برای نمایندگان مجلس کفایت نمی کند.

وی اظهار کرد: به جهت این که این نظام و انقلاب و همچنین مردم این کشور از بهترین مردم و دارای بهترین اعتقادات که اعتقاد شیعی است را دارند، شایسته است که با تقواترین افراد نماینده این نظام و مردم شوند.

وی به دومین معیار انتخاب فرد اصلح اشاره کرد و گفت: یک نماینده مجلس باید مردمی باشد و از دل مردم بیرون آمده باشد،‌ وصل بودن به کانون‌های قدرت و ثروت خطرناک است، کسانی که درد جامعه را نمی‌دانند و با زد و بند‌های سیاسی برای رسیدن به این سمت تلاش می‌کنند، وجهه نظام را تخریب کرده و نمی‌تواند مشکلات مردم را حل و فصل کند.

وی تصریح کرد: سومین معیار، رفتار و تبلیغ انتخاباتی افراد و احزاب است که باید یک رفتار اسلامی، معقول و پسندیده بوده و به هیچ وجه تخریب دیگران را هدف قرار ندهند و همچنین نمایندگان نباید وعده دروغ و وعده هایی که عملی نبوده و در حوزه کاری مجلس نیست را به مردم بدهند.

وی افزود: در تبلیغات انتخاباتی، نمایندگان و احزاب باید از اصراف کردن پرهیز کنند، هنگامی که افرادی قبل از انتخاب و نماینده ملت شدن، به راحتی خرج های سنگین انتخاباتی راه می اندازند نمی توان به رفتار صحیح آنها در زمان مسوولیتشان امیدوار بود.

وی چهارمین معیار انتخاب اصلح را افکار و اعتقادات نامزدهای انتخاباتی دانست و گفت: فردی که اعتقاد سالمی نسبت به اسلام و تشیع دارد، نظر علما و ولی فقیه را مطرح کرده و بیان رهبری را فصل الخطاب همه مسائل می داند.

وی پنجمین معیار را عملکرد و سابقه نامزدها را در مسؤولیت‌های قبلی آنها دانست و افزود: فردی که در گذشته در مسؤولیت های محوله، مدیریت‌ موفقی ندارد، در مجلس نیز نمی تواند نسبت به مسائل کلان به خوبی نقش تصمیم گیری را ایفا کند و باید مدیر و توانمند بوده تا بتواند رأی شایسته و بحق بدهد.

وی خاطرنشان کرد: 33 سال از عمر بابرکت انقلاب می گذرد و عموما افراد مطرح در انقلاب تا حد زیادی ماهیت و چهره واقعی خود را نشان داده اند به همین جهت مردم با بصیرت بیشتر می توانند نمایندگان مناسب کرسی های مجلس را انتخاب کنند.

وی افزود: اگر افراد و یا احزابی کارنامه و عملکرد مناسبی در ایام فتنه نداشته و یا در آن ایام،‌ سکوت اختیار کرده اند شایستگی نمایندگی مجلس را ندارند حتی اگر افرادی بنامی باشند.

وی تصریح کرد: افرادی که صدای رهبر انقلاب را نشنیده گرفته و هنوز هم نمی شنوند و حتی افرادی که تا وقت مشخص شدن سرنوشت شوم فتنه، دست نگه داشته و اعلام موضع نکرده اند نیز شایستگی نمایندگی مجلس و دیگر مسوولیت های این نظام اسلامی را ندارند.

وی اظهار کرد: همه افرادی که به عنوان نماینده به مجلس راه پیدا می کنند باید به طور کامل در اختیار نظام و انقلاب بوده و در تصمیم گیری ها منافع مردم را مورد نظر قرار دهند و به هیچ عنوان منافع شخصی و حزبی خود را در رای ها دخیل نکنند.

وی به وضعیت کنونی جهان و به خصوص منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: با یک نگاه ساده می توان وضعیت خاص این دوره زمانی و عداوت و دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی را فهمید، کشورهای زیادی همچون لیبی، مصر، بحرین و یمن در منطقه بیدار شده اند و به یقین نقش انقلاب اسلامی ایران از جهت الگو بودن، در این بیداری اسلامی منطقه اساسی است.

وی افزود: از طرفی انقلاب های صورت گرفته در منطقه،‌ الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است و تمام اتفاقات و تحولات کشور را زیر نظر دارند و از سویی دیگر غرب نیز از این تاثیرگذاری کشور مطلع بوده و تمام تلاش خود را برای شکستن این الگوی اسلامی به کار گرفته است.

وی به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: هر چه این انتخابات با شکوه تر برگزار شود، فعالیت های دشمنان علیه نظام بی اثر تر جلوه کرده و برای کشورهای به پا خواسته اسلامی منطقه دلگر بزرگی خواهد بود.

وی در پایان به تکلیف شرعی ملت ایران برای حضور در انتخابات اشاره کرد و عنوان کرد: هر کدام از افراد کشور،‌ جهت حفظ و بقای حکومت اسلامی تکلیف شرعی برای شرکت در انتخابات دارند و مبلغان علوم دینی نیز باید تمام تلاش خود را برای تبیین این تکلیف و دعوت حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی نمایند./956/ت302/س
ارسال نظرات