۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۲۴۱۰۲
به همت جمعی از طلاب؛

خبرگزاری بیداری اسلامی جمهوری آذربایجان راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ خبرگزاری «بیداری اسلامی جمهوری آذربایجان» به همّت جمعی از طلاب آذری و فعالان دینی کشور جمهوری آذربایجان راه اندازی شد.
بيداري اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، «خبرگزاری بیداری اسلامی جمهوری آذربایجان» به منظور نشر اخبار و تحلیل های جریان بیداری اسلامی و حمایت از این جریان در این کشور شیعی به همّت تعدادی از طلاب آذری و فعالان جمهوری آذربایجان راه اندازی شد.

این سایت در حالی راه اندازی شده که شامل بخش های مصاحبه، گزارش، مقالات، کتابخانه، گزارش تصویری، فیلم، صدا در قالب گروه های مختلف خبری می باشد.

مذهب رسمی کشور جمهوری آذربایجان که از موقعیت ژئوپولوتیکی بسیار حساسی نیز برخوردار است، شیعه دوازده امامی می باشد، بر اساس آخرین ارزیابی ها بیش از نود درصد مردم آذربایجان شیعه هستند.

بنا بر این گزاش، در پی سیاست های ضداسلامی دولتمردان جمهوری آذربایجان مسجدها تخریب می شوند، زنان مسلمان در مدارس و دانشگاه ها مجبور به کشف حجاب می شوند، هرگونه نماد اسلامی از مجامع و انظار عمومی جمع آوری، عزاداری و مجالس مذهبی ممنوع و هرکس قصد تبلیغ اسلام را داشته باشد از سه تا پنج سال به زندان محکوم می شود.

این روزها موج بیداری اسلامی بخش هایی از کشور جمهوری آذربایجان را نیز فرا گرفته که عدّه زیادی از شیعیان در پی اعتراضات دستگیر و در محاکم به حبس های طولانی محکوم شده اند.

گفتنی است، علاقه مندان جهت آگاهی از آخرین اخبار از فعالان دینی و روند بیداری اسلامی در جمهوری آذربایجان می توانند به آدرس www.bidari.info مراجعه کنند./935/ب913/گ
ارسال نظرات