۰۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۲۴۱۴۵
به همت اداره کل اوقاف مازندران؛

1300 واحد زائرسرای امامزاده های مازندران میزبان مسافران نوروزی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با اشاره به درپیش بودن ایام تعطیلات نوروزی گفت: بیش از هزار و 300 واحد اقامتی و زائر سرا میزبان مسافران نوروزی هستند.
حجت الاسلام سيف الله سهرابي، مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران


حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از اجرای طرح آرامش بهاری در صد امامزاده شاخص استان خبر داد.

مدیرکل اوقاف مازندران با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری، اظهار داشت: این طرح با اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی، قرائت دعای تحویل سال، توزیع بسته‌های اطلاع‌رسانی و معرفی بقاع و موقوفات شاخص استان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برپایی نماز جماعت و مراسمات ادعیه و زیارات، مسابقات فرهنگی و نمایشگاه‌های محصولات فرهنگی با محوریت بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی گفت: با تمیهدات در نظر گرفته شده آستانه مبارکه 600 واحد از مقابر امامزادگان این استان آماده استقبال از مسافران و گردشگردان نوروزی است.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که همچنین بیش از 700 زائرسرا در جوار مقابر امامزادگان شاخص مازندران با امکانات مطلوب آماده اسکان مسافران و گردشگران نوروزی است، گفت: همه امکانات در اماکن متبرکه و امامزادگان برای استقبال از مسافران نوروزی فراهم شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود افزود:
 در ایام تعطیلات نوروزی در مقابر امامزادگان استان روحانیان همه روز نماز جماعت را اقامه و نسبت به برگزاری ادعیه و زیارت اقدام می کنند.

حجت الاسلام سهرابی، برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی، غبارروبی مقابر امامزادگان، جذب خدام افتخاری، ایجاد فضای مناسب برای توقفگاه خودروها، فعال تر کردن کتابخانه ها و مراکز قرآنی فرهنگی را از برنامه های در نظر گرفته شده این اداره کل در ایام تعطیلات نوروزی عنوان کرد.

وی در ادامه،
برگزاری مسابقات فرهنگی، نصب تابلوی راهنمای امامزادگان، پخش و توزیع برشور مقابر امامزادگان و ایجاد امنیت در بقاع متبرکه را از دیگر برنامه های در نظ گرفته شده در ایام تعطیلات نوروزی عنوان کرد.

حجت الاسلام سهرابی از برپایی گردهمایی مسؤولان و متولیان مساجد و بقاع متبرکه بین راهی استان مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: برای ایجاد آمادگی بیشتر مساجد و بقاع متبرکه بین راهی استان مازندران جهت میزبانی از زائران نوروزی این گردهمایی برگزار شده و سعی می‌شود تا برنامه‌ریزی دقیقی برای گردشگران، مسافران و زائرانی که به این اماکن مراجعه می‌کنند، صورت گیرد./950/پ202/س

ارسال نظرات