۰۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۲۴۱۵۹

مناظره نامزد جبهه متحد اصولگرایان با وزیر دولت اصلاحات

خبرگزاری رسا ـ نامزد جبهه متحد اصولگرایان آذربایجان شرقی در مناظره با وزیر سابق دولت اصلاحات گفت: مشارکت دادن مردم در عرصه های اقتصادی و فرهنگی، تقویت اعتماد مردم به نظام و انطباق انتظارات مردم با قوانین از مطالبات مهم مردم است.
انتخابات


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مناظره مسعود پزشکیان، رسول جوانعلی آذر و محمد اسماعیل سعیدی امروز به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت معلم آذربایجان با حضور جمعی از دانشجویان برگزار شد.

جوانعلی آذر در سخنانی با اشاره به علت حضور در جمع کاندیداهای نمایندگی و اصول فکری خود اظهار داشت: بنیادی ترین ایده و طرز فکرم، ایجاد فضای حزبی در مباحث انتخاباتی است که متأسفانه تا کنون این سیستم حزبی در انتخابات رعایت نشده و هر نامزدی با اتکا به دانش و تجربه خود، به میدان رقابت وارد شده است.

وی افزود: بنده اگر مؤمن ترین، با دانش ترین و متقی ترین انسان ها باشم، باز هم یک نفرم. پس ایجاد فضای حزبی از ضروریات حرکت دموکراتیک است.

پزشکیان، وزیر سابق دولت اصلاحات و نماینده فعلی مردم تبریز در مجلس با اشاره به سوابق کاری و تحصیلی خود، گفت: طی سه سالی که تنها به کار طبابت مشغول بودم، احساس کردم که مشکلاتی در امور اجرایی مملکت وجود دارد. در طول چهار سال نمایندگی نیز به این نتیجه رسیدم که اگر در کشور ما مشکلی وجود دارد، از مجلس ناشی می شود.

وی ساماندهی امور کشور را فعالیت صحیح نمایندگان مجلس دانست و با اشاره به وظایف یک نماینده، تصریح کرد: یک نماینده باید قانون درست بنویسد، به درستی اجرای آن قانون درست نوشته شده، رسیدگی کند و وامدار نباشد تا بتواند جلوگیری کند از عدم اجرا یا نادرست اجرا شدن قانون ها.

پزشکیان افزود: متأسفانه ما هنوز در اجرای قوانین دچار مشکل هستیم در حال حاضر، بی قانونی، اجرا می شود. بنده نیز به این علت، دوباره وارد میدان رقابت شده ام که قانون های مصوب مجلس هشتم را پیگیری کرده و نظارت کافی بر اجرای این قانون ها داشته باشیم.

محمداسماعیل سعیدی، نامزد جبهه متحد اصولگرایان آذربایجان شرقی نیز در سخنانی با اشاره به تحصیلات و سوابق کاری خود، دلیل ورودش به رقابت انتخابات مجلس را این گونه عنوان کرد: بنده احساس کردم که مردم، مطالباتی دارند که در انجام آن ها غفلت شده است.

وی مطالبات مردم را در سه بخش دانست و افزود: مشارکت دادن مردم در عرصه های اقتصادی و فرهنگی، تقویت اعتماد مردم به نظام از طریق کارآمدسازی مدیران و انطباق انتظارات مردم با قوانین از طریق قانونگذاری در مجلس از مطالباتی است که به نظر بنده باید اجرایی گردد.

بنا بر این گزارش؛ بخش دیگر این مناظره، مربوط به سؤالات کتبی و شفاهی دانشجویان بود؛ اولین سؤالی که از هر سه نماینده پرسیده شد، مربوط به سه هدف اصلی آنان پس از انتخاب می شد که جوانعلی آذر گفت: از آن جا که هندسه ی تربیتی ما دچار آسیب بسیاری شده، طراحی سیستمی که متولی تدوین نظام جامع تربیتی باشد، ضروری است. وضعیت حاکم، نشان از هبوط و سقوط اجتماعی دارد.

سعیدی نیز در پاسخ به این سؤال، مسائل اقتصادی را اولویت کاری خود دانست و راه اندازی شبکه ای مستقل برای خانواده را ضروری شمرد، پزشکیان نیز داشتن برنامه های راهبردی در مدیریت ها را از اصول کاری خود دانست.

سؤال دوم مربوط به تعداد ستادهای سه نماینده در حوزه های انتخابی و میزان هزینه هایی و اتومبیل شخصی شان بود که سعیدی در پاسخ به این سؤال، تندر L90 را ماشین شخصی خود عنوان کرد و افزود: طبق قانون برای هر منطقه ی شهرداری در تبریز، یک ستاد دارم که مجموعاً 10 ستاد در تبریز می باشد و در هر کدام از شهرهای اسکو و آذرشهر یک ستاد وجود دارد.

وی در مورد میزان هزینه ها نیز گفت: ما هزینه ها را مدیریت کرده ایم و تعدادی از دوستان بسیجی که جزو علاقه مندان بوده اند در این راه به ما کمک کرده اند. تاکنون هفت میلیون تومان هزینه کرده ایم.

پزشکیان نیز تعداد ستادهای خود در این سه حوزه ی انتخابیه را در حد قانون و گاه کم تر از حد مجاز دانست و افزود: بنده در نهایت، 10 میلیون تومان هزینه خواهم کرد، هم چنین جوانعلی آذر، تعداد ستادهایش را هشت عنوان کرد و افزود: تا کنون شش میلیون تومان هزینه شده و تا سقف 15 میلیون تومان هزینه خواهد شد.

همچنین یکی از دانشجویان از پزشکیان سؤال کرد که شما به عنوان یک اصلاح طلب، چرا باز هم در انتخابات شرکت کردید؟ در حالی که اصلاح طلبان به ساز و کار برگزاری انتخابات ایراد وارد می بینند؟ و سوال دیگر اینکه چرا با این همه تاکید بر اینکه در مملکت بی قانونی است هیچگاه از هیچ وزیری سوال نپرسیده اید؟ در پاسخ گفت؛ مقام معظم رهبری فرمودند من اصولگرای اصلاح طلب هستم. کسی که اصلاحات را قبول نداشته باشد و معتقد به رهبری هم هست اول برود حرفهای رهبری را بخواند بعد از این حرفها بزند. دوماً بنده وابسته به هیچ گروهی نیستم و نخواهم بود. از اصول دفاع می کنم و معتقدم برای رسیدن به چشم انداز باید اصلاح طلب بود.

وی همچنین ادامه داد: سوال نپرسیده ام چون وزیر هیچ کاره است و رییس دولت هر وزیری را بخواهد به مجلس می فرستد و هر کدام را نخواهد نمی فرستد./935/پ201/س

ارسال نظرات