۰۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۲۴۱۶۱
رییس مجتمع آموزش عالی المصطفی مشهد:

ملتی که با قرآن و نهج البلاغه است، درمانده نمی شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مجتمع آموزش عالی المصطفی مشهد اظهار داشت: ملتی که قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه دارد، نباید فقیرانه زندگی کند.
ملتی که با قرآن و نهج البلاغه است، درمانده نمی شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدوی مهر، رییس مجتمع آموزش عالی المصطفی مشهد، در آیین اختتامیه هفدهیمن المپیاد بین المللی قرآن و حدیث که امروز در مجتمع آموزش عالی المصطفی مشهد مقدس برگزار شد، گفت: در بحث قرآن اختتامیه ای نداریم و اختتامیه ها در واقع افتتاحیه حرکت های قرآنی بزرگ بعدی است، بنابراین ضرورت دارد که حرکت ها و ارزش های موجود تحصیل شده تا الان پایه ای برای حرکت های بعد قرار گیرد.

وی با ذکر این که حضرت علی بن موسی الرضا(ع) قرآن ناطق است، عنوان داشت: طلاب و فضلای حوزه علمیه باید در زمینه های قرآنی از آن حضرت استمداد طلبند، و نظیر این حرکت‌های ارزشمند در موضوعات دیگر در حوزه نهج البلاغه و صحیفه سجادیه انجام شود و نباید ما با داشتن چنین گنیجینه های غنی فقیر زندگی کنیم.

رییس مجتمع آموزش عالی المصطفی مشهد با بیان این که ملتی که قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه دارد نباید فقیرانه زندگی کند، تشریح کرد: متأسفانه به دلیل عدم توجه به سرمایه های معنوی ما نتوانسته ایم بهره برداری کامل را داشته باشیم و این فقر، به جهت این که دارای پشتوانه معنوی است فقر نکوهش شده ای است.

حجت الاسلام مهدوی مهر با تأکید بر این که طلاب باید به سرمایه هایی که در اختیار آن ها است، توجه کنند، افزود: مسؤولان آموزشی، فرهنگی و پژوهشی گرچه سطح حضور طلاب را بالا برده اند اما باید برنامه ریزی مدونی داشته باشند تا طلاب بتوانند از ذخایر ارزشمند معنوی بهره برداری کامل را داشته باشند و به دنبال آن بتوانند نیاز امروز جامعه بشری را تأمین کنند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از نرم افزار جامع فعالیت قرآنی و حدیثی رونمایی شد. همواره در مرحله پایانی این المپیاد هر ساله نمایشگاه دستاوردهای قرآنی و حدیثی مراکز برگزار می شود./968/پ202/س
ارسال نظرات