۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۱۲۴۲۲۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خبر داد؛

فعالیت 104 خانه عالم روستایی در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 104 خانه عالم جهت استقرار مبلغان و روحانیان در روستاهای آذربایجان غربی وجود دارد.
حجت الاسلام فخري، مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي
حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: در حال حاضر 104 خانه عالم جهت استقرار مبلغان و روحانیان در روستاهای آذربایجان غربی وجود دارد.

وی بابیان این‌که هم اکنون 25 باب خانه عالم در مناطق مختلف استان در حال احداث و ساخت است، گفت: این تعداد تا پایان خردادماه سال آینده آماده تحویل و بهره‌برداری می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: با بهره‌برداری از خانه‌های علم روستایی در دست احداث، تعداد خانه های عالم روستایی در سطح استان به 139 باب افزایش می یابد.

حجت الاسلام فخر با تاکید بر ضرروت ساخت خانه های عالم روستایی در مناطق مرزی گفت: خانه ‌های عالم با ترویج و اشاعه فرهنگ دینی از مرزهای ارزش اسلامی دفاع می کنند.

این مسوول با اشاره به تعامل و همکاری مناسب استانداری و سپاه شهدا در راستای ساخت و تکمیل خانه های عالم یادآور شد: خانه‌های عالم از عمده مراکز تقویت فرهنگی و معنوی در روستاها به شمار می‌روند که می‌توانند در مسیر رشد و بالندگی فکری جوانان روستایی مؤثر واقع شوند.

حجت الاسلام فخری در ادامه با بیان اینکه خانه‌های عالم روستایی یکی ازمحور و مکان‌های مهم توسعه فرهنگی و اجتماعی روستاها محسوب می‌شوند،افزود: این خانه‌ها برای ترویج معارف اسلامی به صورت دائم و فصلی در اختیار روحانیان و مبلغان قرار می‌گیرند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به چگونگی فعالیت خانه های قرآن روستایی اظهار کرد: در این خانه ها آموزش های لازم در خصوص نحوه قرائت قرآن کریم و تفسیر موضوعی آن به جوانان ارائه می شود.

حجت الاسلام فخری برگزاری محافل انس با قرآن، دوره تربیت معلم و برنامه‌های فرهنگی را از دیگر برنامه‌های اجرایی در خانه‌های قرآن روستایی اعلام کرد.

وی این مکانها را دژهای استوار در برابر تهاجمات فرهنگی و اعتقادی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: با حضور پر رنگ جوانان در مکان‌های مذهبی و دینی رونق بیشتری را در زمینه توسعه فرهنگ دینی و احاطه به مسائل مذهبی شاهد خواهیم بود./936/پ202/س
ارسال نظرات