۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۲۴۲۶۶
عضو خبرگان رهبری:

هتک حرمت قرآن کریم بخشی از پروژه اسلام هراسی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، با محکوم کردن هتک حرمت قرآن کریم گفت: دشمنان پروژه اسلام هراسی را در قالب توهین به ارزش‌های مقدس مسلمین پیگیری می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد علي اكبر قريشي نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر قریشی، مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، هتک حرمت قرآن کریم را نشانه زبونی استکبار در برابر آیات صریح الهی دانست و افزود: دشمنان پروژه اسلام هراسی را در قالب توهین به ارزش‌های مقدس مسلمین پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه هلاکت و نابودی سرانجام تلخ اهانت‌کنندگان به آیات مبین قرآن کریم است، تصریح کرد: اینگونه اقدامات از روی ترس آن‌ها از مسلمانان جهان و به دلیل ضعف و سستی استکبار در برابر آموزه‌های اسلامی است.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه توهین به مقدسات ادیان آسمانی نقض آشکار حقوق پیروان ادیان مختلف است، اذعان کرد: خدشه دار کردن حیثیت مسلمین پاسخ سنگینی برای کافران و در راس آنها آمریکا و اسرائیل خواهد داشت.

وی با اشاره به مستندات قرآنی در رابطه با عاقبت انکارکنندگان آیات الهی تصریح کرد: خداوند در آیه 56 سوره مبارکه نساء با صراحت آتش سوزان را کیفر کسانى می‌داند که به آیات قرآن کفر ورزیده‏اند.

*سکوت مسلمانان باعث تکرار هتاکی به مقدسات اسلام می شود

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری اهانت کنندگان به آیات الهی را به کافران و انکارکنندگان قرآن در زمان پیامبر گرامی اسلام تشبیه کرد و اظهار داشت: سکوت جامعه مسلمین در برابر این عمل مذبوحانه دشمنان را برای تکرار هتاکی به مقدسات مسلمان گستاخ تر می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی اهانت به کتاب آسمانی قرآن‌کریم را توهین به ارزش‌ها و کرامت‌های اصیل انسانی دانست و ادامه داد: سکوت برخی بزرگان دین اسلام مایه ننگ و ذلت آن‌هاست چرا‌که اقدام مستکبران در مقابله با مسلمین نمی‌تواند بی‌پاسخ باشد و در هر شرایطی باید با ایستادگی بزرگان و رهبران دینی همراه شود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان با بیان این مهم که سوزاندن قرآن پیام بزرگی برای امت‌های اسلامی دارد، بیان داشت: مسلمین باید مراقب حربه دشمنان اسلام و منافقان در سراسر جهان باشند چرا که انجام اقداماتی همانند هتک حرمت قرآن کریم که با هدف ایجاد تفرقه و نادیده گرفتن هویت دینی انجام می شود می‌تواند موجب اوج گرفتن احساسات شده و پیامدهای غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد، بنابراین باید با رعایت کمالات قرآنی به مقابله با اینگونه اقدامات پرداخت.

این مفسر قرآن‌کریم در پایان بر حفظ اتحاد و همبستگی اسلامی توسط جامعه مسلمین تاکید کرد و یادآور شد: مجازات هتاکان به قرآن کریم باید توسط مراجع قانونی و مسؤولان اسلامی انجام شود و در این مرحله حفظ اتحاد اسلامی و عجولانه عمل نکردن، تنها وظیفه مسلمین است./936/ت302/ص
ارسال نظرات