۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۲۴۲۷۱
حجت الاسلام مقدم خبر داد؛

برگزاری گردهمایی مدیران حوزه های علمیه آذربایجان غربی در شاهین دژ

خبرگزاری رسا ـ معاون امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: گردهمایی ماهانه مدیران حوزه های علمیه در راستای تبادل اطلاعات و تجمیع برنامه ریزی‌های مدارس علمیه استان در شاهین دژ برگزار می‌شود.
آرشيو
حجت الاسلام حبیب‌مقدم، معاون امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اعلام این خبر گفت: در راستای یکسان‌سازی مدیریت حوزه‌های علمیه استان گردهمایی مدیران حوزوی هر ماه در یک شهرستان با حضور حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر استانی حوزه های علمیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه گردهمایی مدیران مدارس علمیه استان نیمه دوم اسفند ماه سالجاری در شاهین دژ برگزار می‌شود، تصریح کرد: این گردهمایی‌ها با هدف جلوگیری از اعمال مدیریت تک بعدی و همچنین بررسی موانع و مشکلات اجرا و توسعه فعالیت‌های حوزوی در استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مقدم اظهار‌داشت: این جلسه در بهمن ماه سال جاری با حضور مدیریت استانی حوزه های علمیه در شهرستان سلماس برگزار شد.

این مسوول بیان این‌که در حال حاضر 14 حوزه‌ علمیه در استان فعال است، افزود: حدود 730 طلبه در 8 حوزه شبانه‌روزی برادران در شهرهای ارومیه، خوی، سلماس، تکاب، نقده، شاهین دژ، میاندوآب و ماکو در حال تحصیل هستند.

معاون امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: حوزه علمیه امام‌خامنه‌ای‌، استاد‌سرای‌های ارومیه، ماکو، سلماس، نقده، میاندوآب، سالن ورزشی طلاب در سلماس، ساختمان‌های جدید حوزه‌های علمیه ماکو، نقده، میاندوآب، شاهین دژ، تکاب و حوزه علمیه نمازی خوی از ‌پروژه‌های حوزوی در حال ساخت در استان است.

حجت الاسلام مقدم حوزه علمیه امام‌خامنه‌ای را از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی اعلام کرد و گفت: ساخت این پروژه عظیم از سال 86 آغاز شده و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی در مرحله سفت‌کاری است.

وی با بیان این ‌که تا‌کنون بیش از‌ دو میلیارد ریال اعتبار برای احداث حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه هزینه شده است، تصریح کرد: برای تکمیل و بهره‌‌برداری از این پروژه بزرگ حوزوی در ارومیه نیازمند تأمین بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار هستیم.

معاون امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی، در پایان از اجرای طرح جامع آموزشی ـ تکمیلی و تبلیغی در تابستان سال آیند خبر داد و گفت: این طرح با هدف بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی‌های طلاب و اساتید حوزه‌های علیمه استان در راستای اشاعه فرهنگ دینی و همچنین تربیت نیروی متعهد حوزوی در سه شهرستان استان برگزار می‌شود./936/ت302/ص
ارسال نظرات