۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۱۲۴۲۹۴
استاد حوزه علمیه قم:

معرفت حقیقی زائر، پذیرفتن کامل فضائل زیارت شونده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم معرفت را قبول کامل فضائل امامان معصوم و شخص زیارت شونده دانست و گفت: حضرت معصومه(س) دارای مقامی بسیار بزرگ است تاآنجا که بنابر احادیث و روایات، توانایی شفاعت کردن تمام شیعیان را دارد.
حرم حضرت معصومه
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه قم، عصر روز چهارشنبه در همایش غربت پنهان در بنیاد پوهش های اسلامی آستان قدس رضوی درباره جایگاه حضرت معصومه(س) اظهار کرد: این بانوی با فضیلت دارای مقامی بسیاربزرگ است تاآنجا که بنابر احادیث و روایات، توانایی شفاعت کردن تمام شیعیان را دارد.

وی ادامه داد: مقام چهارده معصوم درنزد خداوندمتعال، مقامی اختصاصی است یعنی هیچ کس از انسان های گذشته، حال و آینده نمی توانند به این مقام دست یابند اما بعد از مقام این بزرگواران، شخصیت هایی هستند که در رتبه دوم قرار دارند و از این جمله می توان به حضرت عباس بن علی(ع) و بانوانی چون حضرت زینب(س) و حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره کرد.

این استاد حوزه افزود: براساس روایات و احادیث ایشان عالمه ای هستند که بدون معلم و استاد به درجه ای رسیده بودند که می توانستند به سؤالات دینی پاسخ بگویند.

حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به این نکته که درطول دوران امامت ائمه معصومین، امام زادگان بسیاری مورد توبیخ و سرزنش امام عصرخویش قرار گرفته اند، گفت: در همین زمان نیز تعداد اندکی از امام زادگان نیز مورد تعریف و تمجید بودند که از برجسته ترین ایشان می توان به حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره کرد.

وی دربخش پایانی سخنانش افزود: طبق روایاتی که از سه امام معصوم به دست آمده زیارت قبر این بانوی بافضیلت اگر همراه با معرفت کامل باشد بهشت بر او واجب می شود.

حجت الاسلام فرحزاد همچنین، معرفت را قبول کامل فضائل امامان معصوم و شخص زیارت شونده عنوان کرد./930/پ202/س




ارسال نظرات