۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۱۲۴۲۹۷
در پی تبلیغات نادرست یک کاندیدا در قم مطرح شد؛

انتقاد عضو جامعه مدرسین از برخی بداخلاقی های انتخاباتی

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با انتقاد از برخی بداخلاقی های سیاسی در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، حمایت جامعه مدرسین از کاندیدای سوم در حوزه انتخابیه قم را تکذیب کرد.
2/  حجت الاسلام و المسلمين محمود رجبي عضو جامعه مدرسين
حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نسبت به توزیع برخی از پوسترهای تبلیغاتی در استان قم که در آن آقایان آشتیانی، لاریجانی و بنایی به عنوان کاندیدای مورد حمایت این نهاد برجسته حوزوی و سیاسی مطرح شده اند، واکنش نشان داد.

وی در این خصوص گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دوره قبل (هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی) ایشان (حجت الاسلام بنایی) را تایید کرد، اما در این دوره ایشان را تایید نکرد و تنها آقایان لاریجانی و آشتیانی را تایید نمود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص اهداف این گونه اقدامات و فعالیت های تبلیغاتی، خاطرنشان کرد: ما این گونه اقدامات را یک نوع عدم رعایت موازین اخلاقی می دانیم، حال هر فردی که این کار را کرده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی افزود: درست نیست که افراد در تبلیغات خود به گونه ای طراحی کنند و یا تعابیری را بکار ببرند که برای مردم سوء تفاهم پیش بیاید و آنها تصور کنند که همان گونه که جامعه مدرسین آقایان لاریجانی و آشتیانی را تایید کرده، ایشان را هم تایید کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: این گونه اقدامات از ناحیه هر کس که صورت بگیرد با موازین اخلاقی سازگار نیست و بداخلاقی انتخاباتی به شمار می آید.

عضو شورای عالی حوزه بیان داشت: کاندیداهای انتخابات باید از این گونه اقدامات پرهیز کرده و آنچه هست را شفاف و روشن منعکس کنند، اینکه چند عکس را در کنار هم بگذارند و بگویند کاندیداهای جامعه مدرسین، این درست نیست. یا اینکه واژه هایی را بکار ببرند و بنویسند و بخشی را برجسته کنند که دیگران مطلب دیگری به ذهنشان خطور کند و متبادر شود، اینها نیز درست نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی تاکید کرد: کاندیداها باید این گونه امور را رعایت کنند، به گونه ای رفتار نکنند که مردم به اشتباه بیفتند این با مبانی دینی سازگار نیست، بر عکس باید به گونه ای مواضع خود را شفاف و روشن بیان کنند که کسی به اشتباه نیفتد. /924/ت301/ج

ارسال نظرات