۱۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۲۴۳۴۷
معاون آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

حضور سیاسی مردم رکن اصلی تحقق مردم‌سالاری دینی است

خبرگزاری رسا ـ معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: بدون شک نقش مردم در شکل گیری و بقا و دوام هر حکومتی انکارناپذیر است چراکه بدون برخورداری از همراهی و حمایت های مردمی نمی‌توان در عرصه حاکمیت دینی و مردم سالاری دینی موفق عمل کرد.
انتخابات
حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان این که بحث اخلاق یک اصل کلیدی در فعالیت های سیاسی است، اظهار داشت: پایبندی اقشار مختلف به موازین و معیارهای اخلاقی سبب رشد و شکوفایی جامعه در بستری از ساختارهای ارزشی می‌شود.

وی بیان این‌که ضرورت رعایت اخلاق در جریان انتخابات دو چندان است، تصریح کرد: در برخی از مواقع شاهد برخی بداخلاقی ها از سوی نامزدها و طرفدارنشان هستیم که این امر با مؤلفه‌ها و شاخصه‌های اخلاق اسلامی مغایرت دارد.

این مسؤول ادامه داد: اخلاق سیاسی در اسلام ایجاب می‌کند که نامزدها بدون تخریب یکدیگر تنها به ارائه و معرفی برنامه ها و طرح های آینده خود برای توسعه و رفع کمبودها بپردازند.

حجت الاسلام مقدم معتقد است که تهمت زدن، غبیت کردن و شایعه پراکنی کاندیداها علیه یکدیگر مصداق بارز نقض اخلاق و بی ‌تقوایی سیاسی است و لازم است نامزدهای انتخاباتی بر طبق موازین اسلامی و در چارچوب التزام به اخلاق و قانون در جریان های سیاسی حضور داشته باشند.

معاون امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به این‌که هم اینک ایران اسلامی به پشتوانه رهبری و مردمی خود در بهترین شرایط امنیتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در بین کشورهای منطقه به سر می‌برد، انتخابات را تجلی کامل اراده ملت در تعیین سرنوشت خود توصیف و اظهار داشت: اگر یک بررسی اجمالی بر چگونگی انتخابات صورت گرفته در کشورهای مختلف داشته باشیم، درمی یابیم که بهترین، آزادانه ترین و مردمی ترین انتخابات در صحنه ایران اسلامی برگزار می شود و حضور گسترده مردم در بیش از سی مورد انتخابات از پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی خود گواه صادقی بر این مدعا است.

حجت الاسلام مقدم، در بیان نقش مردم در جریان انتخابات بیان داشت: بدون شک نقش مردم در شکل گیری و بقا و دوام هر حکومتی انکارناپذیر است چراکه بدون برخورداری از همراهی و حمایت های مردمی نمی‌توان در عرصه حاکمیت دینی و مردم سالاری دینی موفق عمل کرد.

این مسوول با بیان اینکه رهبری، مردم و ایدئولوژی مبانی فکری و حرکتی هر نظام را تشکیل می دهد، اضافه کرد: تاریخ بارها گواهی می‌دهد که بزرگ‌ترین حکومت‌ها نیز بدون حمایت‌های مردمی عمر چندانی نداشته اند.

وی در ادامه با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری که انتخابات را مصونیت بخش نظام دانسته اند، تصریح کرد: بی شک حضور بیشتر و چشمگیری مردم در انتخابات به تقویت نظام منجر شده و دشمنان نظام را دلسرد و دوستداران آن را امیدوار تر می کند.

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی، تاکید کرد: ملت ایران اسلامی 12 اسفندماه با حضور خود بار دیگر نام انقلاب اسلامی را در صحنه‌های بین المللی ماندگار تر و پرفروغ تر کرده و توطئه های استکبار جهانی را بی‌اثر می‌کنند./936/ت302/س

ارسال نظرات