۱۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۲۴۳۵۱

آذربایجان غربی مملو از شور و اشتیاق حضور

خبرگزاری رسا ـ دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران گاهی فراموش می کنند که ملت ایران از حکومتی برخاسته از متن صریح قرآن با رهبری ولی فقیه تبعیت می کنند، بنابراین نه تنها تبلیغات گسترده رسانه ای آنها حضور پرشور و گسترده ملت ولایتمدار ایران را در روز انتخابات کم رنگ نمی کند، بلکه اراده ها را برای خلق حماسه‌ای دشمن‌شکن و غرور آفرین مصمم‌تر کرده و بر‌شور و اشتیاق حضور می‌افزاید.
انتخابات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، تاریخ انقلاب اسلامی گواهی می‌دهد که دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی در همه حال از هیچ اقدامی در راستای مخدوش کردن چهره جهانی انقلاب اسلامی ایران با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف و تسلط بر قدرت رسانه‌ای دریغ نکره اند حال آن‌که ملت ایران نیز بارها با حضور مقتدرانه بدون توجه به گرایش‌های قومی و مذهبی با اتحاد و همدلی در صحنه‌های مهم حضور پیدا کرده و امیدهای استکبار جهانی را مأیوس کرده اند.

انتخابات یکی از مسائل مهم و تاثیرگذار داخلی و بین المللی است که دشمنان از ماه‌ها قبل با بهره‌گیری از ابزار‌های مختلف سعی دارند با کم رنگ نشان دادن این اتفاق مهم سیاسی در ایران، از آن برای تحقق اهداف شوم خود استفاده کنند، اما انگار دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران گاهی فراموش می کنند که ملت ایران از حکومتی برخاسته از متن صریح قرآن با رهبری ولی فقیه تبعیت می کنند بنابراین نه تنها تبلیغات گسترده رسانه ای آنها حضور پر شور و گسترده ملت ولایتمدار ایران را در روز انتخابات کم رنگ نمی کند، بلکه اراده ها را برای خلق حماسه ای دشمن شکن و غرور آفرین مصمم تر کرده و بر شور و اشتیاق حضور می افزاید.

از آنجاییکه استقلال همه جانبه نظام حاکمیتی مبتنی بر مکتب اسلام ناب محمدی با حضور و مشارکت اقشار مردم در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی مفهوم عینی می یابد، ملت ایران اسلامی نیز با درک این موضوع و با تبعیت از آرمان‌های ولایی روز جمعه 12 اسفند با حضور میلیونی در پای صندوق های رای برگ زرین دیگری در تثبیت استقلال سیاسی کشور رقم خواهند زد.

مردم ولایتمدار و با بصیرت استان آذربایجان غربی نیز همپای ملت با حضور آگاهانه در پای صندوق های رای بار دیگر ثابت خواهند کرد که پاسدار و قدردان خون هزاران شهید تقدیمی در راه تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی انقلاب هستند.

در این میان مسؤولان آذربایجان غربی نیز با بهره گیری از تمام ظرفیت ها برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور در تلاشند، به این منظور و در راستای جلب مشارکت مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی صندوق های سیار حتی تا صعب العبور و مرزی ترین روستاهای استان خواهد رفت تا همه و همه در انتخاب نماینده خود در مجلس نهم سهیم باشند.

در آذربایجان غربی دو میلیون و 211 هزارو 906 نفر واجدان شرایط رای دادن در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند که از این تعداد 682 هزار و 618 نفر افراد بالای 18 سال ارومیه را  شامل می شود.

در انتخابات مجلس هشتم یک میلیون و 821 هزار و 154 نفر شرایط رای دادن داشتند که طبق آمار اعلام شده از سوی رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی در انتخابات مجلس هشتم با حضور نهصدو نود هزار و 637 نفر در پای صندوق های رای، شاهد مشارکت 39/54 درصدی مردم استان در رای گیری بودیم.

انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای 66 هزار و 550 رای اولی آذربایجان غربی تجربه نخست در پای صندوق های رای و مشارکت در تعیین سرنوشت خود خواهد بود.

یکهزار و 856 شعبه اخذ رای برای جمع آوری آراء مردم پیش بینی شده است که از این تعداد یک هزار و 50 حوزه ثابت و 806 حوزه نیز سیار است که تعداد 804 شعبه در شهرها و یک هزار و 52 شعبه نیز در روستاها مستقر خواهد شد.

برای صیانت از آرای مردم آذربایجان غربی در مجموع یک هزار و 866 بازرس، 187 سربازرس، 125 نفر اعضای هیات بازرسی در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور خواهند داشت.

همچنین در راستای برقراری امنیت انتخابات 27 هزار نفر در سراسر استان شامل عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی و به ویژه نیروی انتظامی مسؤولیت برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارند.

قابل ذکر است، در آذربایجان غربی 172 نفر برای نامزد‌شدن در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ‌نام‌نویسی کرده بودند که از این تعداد 93 نفر از سوی وزارت کشور تایید صلاحیت شدند.

در حال حاضر با انصراف 5 نفر از کاندیدهای مجلس نهم در آذربایجان غربی 88 نفر برای کسب 12 کرسی نمایندگی مجلس نهم در استان به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد رقابت 25 نامزد در حوزه انتخابیه ارومیه، 13 نفر در نقده و اشنویه، 11 نفر در میاندوآب، شاهین دژ و تکاب، 10 نفر در خوی و چایپاره، 10 نفر در ماکو، چالدران، شوط و پلدشت، 6 نفر در مهاباد، 5 نفر در پیرانشهر و سردشت، 5 نفر در سلماس و 3 نفر در بوکان می باشد.

با انتخاب مردم در روز 12 اسفند ماه سالجاری، سه نفر از حوزه انتخابیه ارومیه، یک نفر از بوکان، یک نفر از پیرانشهر و سردشت، دو نفر از میاندوآب، شاهین دژ و تکاب، یک نفر از خوی و چایپاره، یک نفر از سلماس، یک نفر از ماکو، چالدران، شوط و پلدشت، یک نفر از مهاباد و یک نفر هم از نقده و اشنویه به مدت چهار سال به خانه ملت راه خواهند یافت./936/ز503/س
ارسال نظرات