۱۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۲۴۳۷۷
عضو خبرگان رهبری:

کاندیدای اصلح هرگز وعده غیرقابل تحقق نمی‌دهد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: اگر نماینده ولایت مدار باشد، قطعا با شاخص های ولایی در دوران نمایندگی عمل خواهد کرد.
حجت الاسلام عاملي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در جمع تعدادی از روحانیان اردبیل با اشاره به حساسیت انتخابات مجلس و دقت در گزینش نماینده اصلح اظهار داشت: دو اصل حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب اصلح مهمترین اصول انتخاباتی در شرایط فعلی هستند که تمامی اقشار بایستی توجه ویژه نسبت به آن داشته باشند.

به گفته امام جمعه اردبیل انتخاب اصلح آن است که مردم به کارنامه و عملکرد یک کاندیدا رای بدهند، نه به وعده های خارج از توان و اختیاراتش، همچنین افزود: با توجه به اینکه چشم دوست و دشمن به انتخابات فعلی است، ایجاد شور و نشاط برای حضور حداکثری مردم از مهم ترین ضروریات زمان به نظر می رسد.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وعده‌های دروغین، توهین به شعور ملت است، تصریح کرد: شعارها و ظاهرسازی‌های ساده‌لوحانه از سوی برخی از کاندیداها دقیقا در راستای اهداف دشمنان برای توهین به شعور و حافظه ملت ایران است، نباید با برخی اظهارات و وعده های کودکانه سوژه دست دشمنان نظام داد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ادامه داد: در حقیقت یکی از معیارهای تشخیص نماینده اصلح توجه به سخنان و هدف تعیین شده برای نماینده است، نه پول هایی که در دوران تبلیغات خرج‌ می شود، از مردم انتظار می رود، بدون شناخت منبع پول، ریالی دریافت نکنند چراکه که این پول‌ها شوم و ارمغان آتش جهنم است.

امام جمعه اردبیل همچنین با تشریح معیار و شاخصه‌های نامزدهای اصلح اظهار داشت: تسلط بر قوانین و حضور در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های تخصصی مجلس، ولایت مداری، قانون گرایی، احترام به رای ملت و توجه به منافع ملی به جای توجه به منافع فردی از مهمترین شاخص های تشخیص نماینده اصلح است

وی با بیان اینکه کاندیدای اصلح هرگز وعده غیرقابل تحقق نمی‌دهد، افزود: اگر نماینده ولایت مدار باشد، قطعا با شاخص های ولایی در دوران نمایندگی عمل خواهد کرد و اگر کسی از ولایت و رهبری فاصله بگیرد و یا خود در مورد مسایلی اجتهاد کند، باید دانست که با اصل دین مشکل دارد، چرا که ولایت فقیه تنها زعامت سیاسی ندارد بلکه ولایت، زعامت دینی نیز دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در پایان با تاکید بر حضور حماسی توام با بصیرت ملت ایران در انتخابات نهمین دوره مجلس اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ حضور پرشور مردم در 12 اسفند سیلی محکمی بر پیکره نظام استکباری خواهد بود./935/پ202/ع

ارسال نظرات