۱۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۱۲۴۳۹۱

چند خبر کوتاه انتخاباتی از استان زنجان

خبرگزاری رسا ـ 21 هزار رای اولی در زنجان و اعلام آمادگی دانشجویان دانشگاه پیام‌نور زنجان برای شرکت در انتخابات از مهمترین اخبار کوتاه انتخاباتی در استان زنجان است.
انتخابات


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، شماری از دانشجویان و کارکنان دانشگاه پیام‌نور استان زنجان آمادگی خود را مبنی حضور باشکوه در انتخابات اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است، دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه پیام نور استان زنجان شرکت در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را وظیفه خود دانسته و با حضور گسترده و پر شور در پای صندوق های رای برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات ایران و ایرانی ثبت می‌کنند.

در انتهای این بیانیه آمده است، دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه پیام نور استان زنجان به عنوان قشر فرهیخته و آگاه ایران با مشارکت فعال و انتخاب شایسته خود همراه و همگام با سایر اقشار مردم به تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی بار دیگر ثابت می‌کنند که پشتیبان ایران اسلامی و ولایت فقیه هستند و سرنوشت و آینده کشور را خودشان تعیین کرده و با خلق حماسه دیگر نقشه‌های شوم دشمنان و بدخواهان را با شکست مواجه کرده و نشان می دهند که هرگز دست از حمایت نظام و انقلاب برنداشته و در راه حفظ انقلاب که حاصل خون هزاران شهید است، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

21 هزار رای اولی در زنجان واجد شرایط رای دهی هستند.

محمد پور جعفری، مدیر کل سیاسی و امنیتی استانداری در زنجان گفت: در این دوره از انتخابات بیش از21 هزار رای اولی در زنجان واجد شرایط رای دهی هستند.

وی با بیان اینکه امسال تعداد رای اولی ها در شهر زنجان هشت هزار و 782 نفر است، گفت: سه هزار و 186 نفر در شهرستان ابهر در این دوره از انتخابات پای صندوق‌های رای می‌روند، و در شهرستان خدابنده نیز چهار هزار و 846 نفر راسی اولی وجود دارد.

پورجعفری تعداد رای اولی‌های شهرستان ماهنشان را یک هزار و 299 نفر اعلام کرد و افزود: در شهرستانهای طارم نیز یک هزار و 247 نفر رای اولی واجد شرایط رای دهی هستند.

وی، اظهار داشت: در شهرستان خرم‌دره نیز یک هزار و 226 نفر رای اولی های واجد شرایط به منظور شرکت در انتخابات هستند.

مدیر کل سیاسی و امنیتی استانداری در زنجان با اشاره به اینکه در مجموع 11 هزار و 213 نفر از رای اولی ها را پسران تشکیل می‌دهند، افزود: 10 هزار و 439 نفر نیز دختران را شامل می شود.

پورجعفری، همچنین مجموع تعداد واجدین شرایط رای دهندگان در انتخابات نهم مجلس بر اساس اعلام وزارت کشور در استان زنجان را 665 هزار و 139 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 335هزار و 98 نفر را زنان و 330 هزار و 66 نفر را مردان شامل می شود.

بیش از 665 هزار واجد شرایط شرکت در انتخابات

سید یعقوب حسینی، مدیر کل اداره ثبت احوال استان زنجان اعلام کرد: 665 هزار و 139 نفر از مردم زنجان بدون احتساب مهاجرت واجد شرایط شرکت در انتخابات نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه حضور گسترده در انتخابات توطئه های دشمنان را نقش برآب می کند تصریح کرد: هرچه مشارکت مردم در انتخابات بیشتر و گسترده تر باشد دشمنان نظام سرخورده و زبون می شوند.

وی انتخابات را حماسه حضور و سرمایه اجتماعی و تبلور مشارکت مردمی خواند و اضافه کرد: انتخابات میدانی برای فعالیت سلیقه ها، تقویت روحیه ملی و نشاط جامعه است و زمینه را برای فعالیت نخبگان جامعه فراهم می سازد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات امنیت ملی کشور را تضمین می کند، یادآور شد: انتخاب برتر در راستای اصلاح مشکلات و ارتقاء بیش سیاسی ماست.

وی 12 اسفند را یک روز سرنوشت ساز در تاریخ ایران عنوان کرد و افزود: در همین راستا کلیه ادارات به ویژه ادارات ثبت احوال بسیج شده اند تا حماسه ای دیگر را خلق کنند.

حسینی با اشاره به اینکه تاکنون 30 هزار شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده است خاطرنشان کرد: 10درصد انتخابات در استان به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

انصراف 12 کاندیدا در استان زنجان

محمد پور جعفری، قائم مقام ستاد انتخابات استان زنجان گفت: تا کنون 12 کاندیدا انصراف خود را از شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کرده‌اند.

وی اظهار داشت: تا کنون در استان زنجان 12 کاندیدای مجلس شورای اسلامی انصراف خود را از ادامه روند نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کرده‌اند.

قائم مقام ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه امروز نیز یک نفر از کاندیداها انصراف خود را اعلام کرده است، تصریح کرد: در شهرستان زنجان و طارم 19 کاندیدا در 12 اسفند ماه سال جاری رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به رقابت شش کاندیدا در حوزه انتخابیه ابهر و خرم‌دره، افزود: هفت نفر نیز در شهرستان خدابنده در این رقابت سیاسی رقابت می‌کنند./935/پ202/ع

ارسال نظرات