۱۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۲۴۴۰۵
انتخابات مجلس نهم در رسانه های جهان(1)؛

یک روزنامه سعودی: اهل سنت در انتخابات ایران شرکت خواهند کرد

خبرگزاری رسا ـ روزنامه دارالحیات عربستان تاکید کرد که شهروندان سنی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران حضور گسترده خواهند داشت.
انتخابات
به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که ساعاتی تا آغاز انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمهوری ایران مانده است، سایت های مختلف جهان به بررسی این انتخابات مهم پرداختند.

خبرگزاری رویترز در گزاشی که به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران اختصاص داشت، استفاده از شعارهای اسلامی را مهم ترین نکته مشترک میان همه کاندیداها و لیست های انتخاباتی عنوان کرد.

این خبرگزاری با اشاره به نصب پلاکاردهایی از بیانات مقام معظم رهبری در سراسر کشور تاکید کرد که حضرت آیت الله خامنه ای از جایگاه و محبوبیت بی نظیری در میان ملت ایران دارد و به همین دلیل است که همه کاندیداها از پوستر و سخنان رهبر برای تبلیغات استفاده می کنند.

رویترز همچنین به بررسی شعارهای دوره های مختلف انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت پس از آنکه شعارهای ملی در دوران دولت اصلاحات بر تبلیغات گروه های سیاسی حاکم بود هم اکنون شعارهای اسلامی بار دیگر به عنوان قدرتمندترین تبلیغات برای جذب رای دهندگان به صحنه سیاست ایران بازگشتند.

روزنامه دارالحیات عربستان نیز در بخشی از بررسی انتخابات حساس فردا در ایران تصریح کرد: عبدالغنی رئیسی، مفتی اهل سنت در جنوب سیستان و بلوچستان از همه شهروندان سنی خواسته است در این انتخابات که تکلیفی شرعی و دینی است حضور یابند.

این روزنامه افزود: مفتی اهل سنت این انتخابات را با انتخابات سال های گذشته متفاوت خوانده و حضور گسترده در این انتخابات را مقابله با فشارهای اقتصادی و اعلام همبستگی ملت با نظام عنوان کرده است./980/ب901/گ
ارسال نظرات